Prosvetni glasnik
X Р 0 Н И К А
689
Посл.е подужег разговора одлучено, да се то питање одложи за ндући састаиак а изјављсна је и жеља, да и г. Жујовић и већи број компетентних буде на томе састанку. 8. Д-р Марко Т. Леко расправља питање: О поде^ли Хемије на општи и посебии део у Хемијс^им Уџбеницима. Често се чује како се у натпим школама у опште, сматра Хемија као један од најтежих предмета и с тога се не радо учи. И заиста није лако савлађивати тешкоће и отклаљати узроке, који сметају правилнијем и бољем ширењу хемијскога знања у нашим школама. Али, дужност је наставнпкова, да се непрестано о томе стара и да на све могуће начине покушава како би својим ученицима омилио науку, коју им предаје. Зашто се у нас сматра Хемија као најтежи предмет ? То питање стоји у вези са многим другим питањима и једно је од тих и питање о подели Хемије на општи и посебни део у хемијским уџбеницима. То је нитање толико важно, да заслужује, и да се одвојено расиравља. Још као наставник Хеми.је у Гимназији пре 25 година имао сам прилике да видим и доцнпје да се и уверим како је одвећ тешко упознати ученике са важнијим хемијским законима и теоријама, нарочито кад се Хемија подели на општи и посебни део. За разумевање тога општег дела потребно је знање из посебног и што се тога ради из посебног унесе у општи део није довољно да ученицима олакша учење. За наставника, који не води рачуна о успеху својих ученика несумњиво је много лакше у настави Хемије држати се поделе на општи и посебни део. Иоделом Хемије на општи и посебни део ређају се поједини одељци из Хемије готово сасвим шаблонски и тако истина може да се пређе много више — али тим иутем могу да иду само они, који из дотичне науке имају већ извеснога знања, а за почетнике пак, тај пут никако не ваља. 0 тој подели Хемије мишњења су подељена. Једни се држе поделе Хемије на општи и посебни део а други пак налазе да таква подела за наставу није добра. У новијим признатим немачким уџбеницима за хемију готово у свима напуштена је та стара подеда т. ј. општи део Хемије није одвојен оД посебнога н. пр. онако као у хемијским уцбеницима г. Л.озанића.