Prosvetni glasnik
X Р 0 Н И К А
187
Прво ј л питање о броју наставника Хемије на Универзитету. Да би одговорили на то питање мислим да ће најбоље бити ако пре свега видимо како је у том погледу било у нашој Великој Школи. Не знам да ли се на тај начин решавају сад и друга слична питања код нас на Универзигету, али је без сумње најприродније да се прво покаже како је било на Великој Школи нашој, шта јој је сметало да се боље развија и на који би се начин те сметње могле отклонити те да Универзитет буде бољи од наше Велике Школе, из које је Универзитет постао. Ако се тако не ради може се дуго лутати док Универзирет стигне нашу Велику Школу. Што се Хемије тиче она се у Великој Школи није могла боље развијати стога што смо до пре неколико година имали само једнога наставника Хемије и то више без, но са једним помоћником. Тек пре две године у.тановљена је доцентура за Физичку Хемију. У прошлом пак семестру ове школске године, философски Факултет Велике Школе изабрао је и предложио г. Министру Просвете и доцента за Органску Хемију. Због закона о Универзитету овај последњи ггредлог Философског Факултета није примио г. Министар Просвете. ПроФесор Хемије у Беликој Школи имао је у оба семестра по шест часова недељно предавања из Хемије (анорганске и органске) и по четири часа недељно из Хемијске Технологије. Поред тога сваког дана од 8 до 12 пре и од 2 до б часова сем суботе по подне вежбали су се учениди у аналитичким и препаративним радовима у Хемијској Л.абораторији. Да би се ученицн у што већој мери бавили практичним радовима у Лабораторији и да би се то остварило према разпим раслоредима других предавања и вежбања, која су имали поједини слушаоци Хемије у Великој Школи, остављено им је, да могу долазити у Л.абораторију кад год нису заузети, и стогаје Лабораторија била целог дана за рад отворена. Као што се из овога види, проФесор Хемије у ВеликоЈ Школи имао је целога дана да се бави наставом. Такво стање није могло остати дуже ни у Великој Школи. И сувише је много тражити од наставника Хемије, да је утоликој мери заузет предавањима и вежбањима. — Ту је потребна помоћ. Истина, који не разуме ове наше послове може наћи да и то није много и да није потребна помоћ већ да би можда од сваког наетавника Универзитета могли са правом захтевати да је нредавањима и вежбањима толико заузет као наставник Хемије у Великој Школи. И заиста један од некадашњих Министара просвете говорио је сасвим озбиљно ондашњем ректору како треба натерати наставнике Велике Школе да се као остали државни административни чиновници ирооветни гласник , II. ељ . 2. св., 1905. 13