Prosvetni glasnik

НАУКА И НАСТАВА

РАД У ДРУГОЖ РАЗРЕДУ ОСНОВНЕ ШКОЛЕ од Ј. МИОДРАГОВИЋА

(нАСТАВАк) * — Саво, изиђи на таблу! — Напиши 25! —Од тога да изузмеш 12! — Колико ти је изишло? — Како си радио ? — Напиши опет 25! — Одузми 15! — Колико је остало? — Како си радио ? — Сад иапиши опет 25! — Одатле да одвадиш 16! — Добро. То ти знаш на намет, по ономе како смо до сад радшш. Но како би радио овде?... Узми најпре десетице! — Узми сад јединице! — Узми најпре јединице па десетице! — Како ћемо сад, кад се од 5 јединица не може узети 6 јединица ? !... Колико се може узети? — Шта ћемо за ону једну јединицу? — Јесте. Због ље се мора узети једна двсетица и променити у јединице. Онда ће се узети једна јединица и остаће још 9 јединица. А десетица више неће бити. Узми сад 17 од 25! — Одузми прво десетице! — Колико остаје? — Сад одузми јединице! — Може ли? Шта ћемо да радимо? — Коју ћемо десетицу да мењамо? (Ону што је претекла). Промените је! — Шта смо добили? — Колико сад имамо јединица свега ? — Може ли сад да се узме 7 ? — Узми, и колико ће да претекне или да остане ? — То 7 могли смо узети и од оних десет јединица, што смо добили за десетицу, и остало би још 3 јединице. Онда би остало оних 5 и ове 3, свега 8 је^иница. Изиђи ти, Симо, и од 25 одузми 18! Узимај ти најпре јединице! — Може ли да се узме 8 јединица од 5 јединица? — Шта онда да радимо? (,Да узмемо једну десетицу и променимо у јединице"). Учини! — Можеш ли сад да одузмеш 8? — Одузми! — Колико онда остане јединица? — Овде 2 и оних 5 (од 25) колико је то свега? — Остаје ли која десетица? просветни гдасник, II. књ., 4. св., 1905. 25