Prosvetni glasnik

148

ПР0СВЕТН11 ГЛЛСПИК

VI разред (3 часа). Стара српска књижевност прелази се украгко. Српскосдовенски писци читају се у цреводу ради сазнавања садржине. Кдасична секција као у V разреду. VII (3), VIII разред (3 часа) као у гимназији. Уз то јот као дектира: једна класична драма (СоФоклова) и који историјски и фидозофски спнс из кдасичне књи жевности у ерпском нреводу — све с потребним објашњењима наставниковим. 3. Иемач^и јези^ I—IV разрод као угимназији — Обраћајући јачу пажњу на граматпчку грађу коју ваља проширити и средити. У V и VI разроду још прочитати на часу са у?еницима оддомке кдасичнич деда у добрим пемачким преводима. У VII н VIII разреду у немачком нреводу прочитати и које цело кдасично дедо. Уз то и приватна лектира у овом правцу. 4. Фраидусг^и језиц III разред (5 часова). Правила за читање. Облици: 4.1 ан. именнца, придев, заменица, бројеви (редни и ирости). Гдагод помоћни, нравилиц I—IV врсте, повратии, безлични, неправндни (најгдавније о њпма). Времена и начини: 1п (НсаШ' Ргезеп)-, 1т раг&И', 1'аззб (1еКш, Раззб тДб&пх, Р1и8-<Јие-раг1'аИ', 1Ги<;иг; Соис11110пе1 Ргезеп^, 1трегаИГ; 1пИтШ; цартицппи; трпно стање. Адверби. — Лектира: Француска читавка едементарна. — Учење речи и песама на изуст — Еонверзација. Школски задаци. Сваке недеље по један задатак (днктат). IV разред (5 часова). Облици. Гдаголски облици: Раазб апЈбпеиг, Ки(;иг ап(;епеиг, Соп(1Шоде1 Раззе, 1тр6гаУ1 Разве: бићјопсШ'. —Глаголи II конјугацпје неинхоатввни. — Неправилни глаголи (систематичко). — Лектира: РеггааН, Соп1ез и др. по ком школском издању. — Учење речи иа изуст по стварним групама; учење песама на изуст. — Конверзација. Школски и домаћи задаци. Сваке две недеље по један задатак (диктат, препричавање). V разред (5 часова). Утврђивање облика (на штиву). Аектира: УоИапе, 2аси&: ВегпагАт Ле 8аШ-Ргегге, Раи1 е1 У1грпје, романи Жида Верна и др. — Учење речи и песама иа изуст. — Конверзација о прочитаном и иначе. Шкодски и домаћп задаци. Сваке две недеље по један задатак (црепричавање, варијације на штиву, краћи описи). VI разред (4 часа). Сиитакеа. Чдан, именица, придевп, заменица (употреба и разлика). Вројеви. Употреба времена п начина. 8и1>јопс<д(;. Избор помоћних глагола. Партиципн. Инфинптив . Значење и употреба предлога. Адверби. Слагање. Ред речи. — Лектира-. приповедиа (Жил Верн и др.), историјска (овде и романи Еркман-Шатријана). — ПревоЏње са сраског. Преводити саставе из српске читанке (школске). — Учење речи. Речп по стварним етимолошким груиама. Вежбања у налажењу француских речи по сриским. Групнсање сдичних и синонимних речи, Фразеодогија. ОртограФИЈа, диктандо, слободне конверзације, дикција, депота превода. — Конверзација разноврсна. Школски н домаћи задаци: сваке две недеље по један диктат, црепричавање, варијације,. описи, ређе превођење са срискога. VII разред (4 часа). Синтакса. Попуњавање и развијање програма пз VI разреда. — Лектира (романи Еркмана-Шатријана. Хектора Малоа, Жоржа Санда, Виктора Игаидр.) Уз то почети читање класика (Корнељ, Расин, Молпер).— Превођење са сраског (путописи Љ. Ненадовића, комедије К. ТриФковића). — Дикција, лепота превода, ортограФија, композиција. — Конверзација разноврсна. Писмени задаци као у VI разреду, уз то још лакши састави. VIII разред (4 часа). Лектира. Уиозиавање с класицима XVII—XIX века. Читање В. Ига, Меримеа, Ламартина. Читање стихова. — ПревоЏње са сриског (путописи Љ. Невадовића, комедије К. ТриФковића, приповетке Ђ. Јакшића, Ј. Јовановића Змајај. — Дикција, лепота превода, ортограФија, композиција. — Конверзација разиоврсна. — Лптерарна анализа класичних дела. Кратак преглед историје Француске књижевности, нарочито последња три века. Писмени задаци као у VII разреду. 5, Зем^љопис I—VI разред — као у гимназијаи.