Prosvetni glasnik
НАУКА И НАСТАВА
361
начела од тежог дакшом. Кад се пак тако потпуно прешда једна глава, н. п. она о заменицама, онда ваља да дође систематски преглед и резиме свих добивених појединости у. заокругљеној и завршеној делини, како би се могла појмити и упамтити поједнност у вези према целини, а ученик научио, да поједино по одређеним гледиштима приређује и подређује и задобио јасну представу, како у природи и човечјем духовном свету не постоје ствари без везе једна поред друге, него да у нојавама постоји нешто заједничко, што је, ако није јасно само собом, задатак мислених људи да траже и доказују. Кад почнем говорити о методи граматичке наставе, ја ћу рећи још неку реч о употреби књиге за учење граматике. б. Гласовна таблица. Од наставних средстава, која нису безусловно потребна. прво ћу поменути гласовну таблицу. Почетна настава Француског језика ваља да буде гласовна, као што ћемо већ видети мало даље, где ће се изближе иретрести и средства и путови. Вежбање у гласовима може се предузимати на разне начине. И гласовна таблица може бити од користи и то како одмах у првим вежбањима, тако и доцније при утврђивању гласова. Гласовна таблица треба да виси пред ученицима тако, како би је сви могли видети. Знаци за гласове на њима су тако крунни и јаснн, да их сваки ученик може тачно познати. 0 појединостима при употреби не могу овде говорити, будући би то сувише далеко одвело. Упућујем оце, који се интересују за ово на: СЈшеМ, Б1е Ет1ићгип§ т сИе &ап20818сће Аивзргасће. 'ШззепвсћаШкће Аћћап(11ип§ гит ЈаћгевћепсМ Дег 81асП18сћеп Кеа1бсћи1е /и Ка88е1 1889, као и на А. Катћеаи, БЈе РћопеИк тг 1'гап2б818сћеп ипс! еп§И8сћеп К1а88епип1егг1сћ4. Натћиг§ 1888 и на његове гласовне таблице (Уег1а§- тон Ме188пег у Хамбургу). 6. Аналитички француски. Као друго употребљиво, иако не безусловно потребно наставно средство за Француску наставу поменуо сам аналитички Француски. Овде се разуме оно Француски, што га деца знају нре почетка наставе и то понајвише у облику туђих речи. Наравно да то може бити наставно средство само у почетној настави. Али овде може бити од значења, које не може заменити ниједно друго наставно средство. Јер ниједно друго не одговара толико психолошком начелу непознато надовезати на познато у толикој мери, колико ово аналитичко Француски. С тог гледишта мора се шта више огласити и као неизбежно наставно средство, које скоро неосетно уводи ученике у њима непознати свет Француског језика и које налази и поставља основу целокупне наставе чисто у самом ученику. Основа је знање Француских гласова. Овде .је, дакле, ствар у томе, да се усвајање гдасова изврши