Prosvetni glasnik

СЛУЖБЕНИ ДЕО

15

У остадом читање је ствар индивидуалности иојединада. Ако је то ученик средње школе, он ће изабрати од свега што је прочитао, оно, што одговара његовом духу, његовом карактеру, његовој природи; и продужиће читати у том правцу, стварајући себи пријатности и извлачећи користи Пре свега треба се добро упознати са својом књижевношћу, то јест прочитати што више ствари од својих писаца. Пошто читаоц избере ствари за читање,- ма како оне добре биде, могу му не дати никакве користи; ово зависи од самог читаоца, Ако он не буде способан да одреди у њима најјача и најбоља места; ако при њима остане хдаднокрван, ако му од свега ни једна сцена, ни један јачи моменат не остане у свести, ако не добије ни једну нову идеју, значи, да је није умео наћи, да .је бадава само време трошио, и да од читања нема никакве користи. То је ствар интелкктуалног развића, а зависи и од расположења духовног, у ком сдучају не треба ни читати. Што се мене лично тиче, ја читам ствари поглавито од гшсаца које во./хим и које ценим, не пазећи да ли се моје идеје сдажу с његовим, помоћу чега усавршавам сво.је и богатим их. Читам онда кад ми је воља и кад се могу предати само ствари коју читам. Често пута од ране зоре после пршшчно дуге шетње и кућевних послова читам читаве дане. Има момената који утичу на мене тако јако да сам у очајању или да пдачем као мадо дете ит. д. Најрадије читам Толстоја и Ђуру Јакшића. Не читам зато да се хвалим бројем прочитаних књига. већ зато што ми чини задовољство. Љубица Симић уч. Жен. Гимназије