Prosvetni glasnik
СЗУЖБЕНИ ДЕО
101
РАСПИСИ ГОСПОДИНА МИНИСТРА ПРОСВЕТЕ И ДРКВЕНИХ ПОСЛОВА
Директорима средњих и стручних школа Да би Министарство у недостатку сталног надзора над средњим шкодама могло и у току године имати преглед рада по тим школама, расписом ПБр. 13971 од 4. декембра 1899. године наређеноје директорима односно управитељима тих школа, да на крају првог и другог тромесечја подносе Министарству тачне и исцрпне извештаје о својим школама, из којих би се извештаја могао видети рад и стање поверене им школе за минуло тромесечје. Извештаји, који су до сад сдати, нису стизали на време нити су израђивани једнообразно, те је то знатно отежавало њихову прегледност, а врло се често дешавало да у по неким од ових извештаја није било свих, често врло важних података. Да би се ове незгоде отклониле, да би извештаји стизали на време и да би се према њима могла добити што тачнија слика тромесечног рада у средњим и стручним школама, то, замењујући распис ПБр. 13971 од *4. декембра 1899 године, и проширујући га и на стручне школе, наређујем: да ми директори односно управитељи средњих и стручних школа најдаље за двадесет дана по свршетку првог и другог тромесечја подносе извештаје, у којима ће изнети: I О настави 1. да ли је настава текла уредно или је било каквих сметња и ремећења, и којих; 2. јесу ли наставници прешли сразмерни део прогрима; који нису, зашто нису; 3. какав је успех у појединим предметима но разредима и одељењима (са аритметичком средином у стотим деловима за сваки обавезни и необавезни предмет), и ако је из кога предмета успех слабији но из осталих, шта је узрок томе; 4. какав је општи резултат из вредноће и владања (са аритметичком средином у стотим деловима) у нојединим разредима; 5. какви су задаци давати и с каквим су успехом рађени; 6. шта се све предузимало од стране разредних старешина, већа, директора и про®есорског савета за поправку наставе и васпитања; 7*. да ли је директор односно управитељ походио часове појединих наставника и каква је оцена рада; 8. похођење наставничких часова (хоспитовање) од стране разредних старешина или других наставника; 9. број састанака разредних већа, нроФесорског савета и њихове главниј е одлуке; 10. да ли је било екскурзија, каквих и када; 11. да ли је школски лекар уредно вршио дужности прописане Правилником за шкодске лекаре, а нарочито да ди је држао хигијенске поуке ученицима, као и о чему.