Prosvetni glasnik

170

ПРОСВЕТНИ Г.1АСНИК

Сад чујте став по став. (Чује се: прима се цео предлог акламациЈОм). Извест. К. АлковиК ве.ш: Кад смо код првог иредлога чита.ш став по став, то можемо и овде исто тако учинити. (Одобрава се). Никола РадовановиД, вели, да се чита одоборско мишљење а остало није нужно. (Одобравање). Извест. К. АлковиЛ чита I круг рада. Члан 1 и Скупштина прими. Затим чита 2. Министар иросвете обраћа пажњу Скупштине на. важност члана овога и 3 који долази, па и ако је вољна Скупштина да их ирими, за то вели: да ће Просветни Савет осим других послова имати да испита и документа оних лица, која се пријављују као кандидати за наставнике средњих школа, а тим начином сигурни смо да ћемо добити јаче јемство за добар избор наставника; поред тога Савет овај узима на себе и ту дужност да води старање о наставним плановима и битннм програмима као и о нужним средствима за више и ниже школе. Даље напомену да у члану 3 овога закона, овај ће Савет имати да даје мишљење и о сукобима средњих школа и кривицама основних школа 1 ), што до сад не беше. Даље у овом закону је јогп једна врло важна одредба, а то је: кад се тиче искључења ученика из велике и основних школа на свагда. И овом приликом министар ће саслушати мишљење Просветног Савета, који ће све узроке и околности испигати — и своје мишљење дати. (Бурпо одобравање). Председник пита и Скупштина усвоји овај 2 члан. Извест. К. АлковиЛ чита чл. 3 и Скупштина усвоји; даље чита члан 4, 5 и 6 и Скупштина такође усвоји. За тим чита члан 7. Жилан ЂуриД, противан је овом члану, јер вели неће се постићи цељ која се замишља, а с тога, што се узимају овде у Савет само београдски проФесори а свима из унутрашњости пречи се да не могу изабрати бити, а тиме се даје разумети да само београдски проФесори имају привилегије на знање, а остали не. И зато он предлаже да из Вел. Школе дођу 3 и то да их бирају сами про#есори, а не министар. Даље да овде могу бити нримљени и проФесори из унутрашњости које опет да бирају проФесори. И тако исто да овде могу бити изабрати и наши учитељи основних школа, то би било и право и корисно. Министар аросвете одговара предговорнику да је зебња његова неоснована. Наведе доказе да редовни чланови не могу бити из унутрашњости због даљине места, а што се тиче онога навода да министар неће учинити добар избор, при бирању чланова из средњих београдских школа, и по томе неће се постићи цељ, која је овом предлогу стављена, и то је неосновано, јер како би могли узети за средње школе таку одредбу у закону о Просветном Савету да друштво појединих средњих школа бира члана за Просветни Савет, кад се и сам директор не бира, него се поставља највишим актом, т. ј. предлаже се од министра и поставља се књажевим указом.

1 Ово је поуздано оекретар погрешно разумео. па иогрешно п записао. Љ. II.