Prosvetni glasnik
БЕ ЛЕШКЕ
БЕЛЕШКЕ ИЗ НАУКЕ И ПРОСВЕТНИ ЗАПИСИ
Како ђаци воде поједине наставне предмете. — Маркс Лобзин чинио је испитивања над 5000 ђака оба пола о том које наставне предмете воле или не воле. Закључке, које су дала та иснитивања, изнео је Лобзин у једном психолошко-педагошком листу ирошле године. Резултати тога испитивања су овави: Библијску историју млађи ђаци мање воле него старији, али на нослетку код најстаријнх опет се јавља опадање љубавп према том предмету. Читање воле ђаци најнижег степена, а та љубав у другом степену опада, па онда даље расте и негде опет мало спада, док и код најстаријих ђака не повећа и појача љубав према читању. Певање воле ђаци прва два стеиена, иа. онда љубав опада и настаје нека равнодушност према певању; најстарији разреди одбацују певање. Писање такође у почетку ужива ђачку љубав, а после долази равнодушност према њему. Катихизис је предмет према коме се примећује највећи и стално повећаван отпор ђачкн. Историју што даље кроз старије разреде све више ђаци воле. Зсмљоиис пак код ђака најнижах разреда не буди л,убав, они су равподушни према том предмету. Природоаис у три нижа степена код ђака не изазива љубав, а даље га све више цене. Гимнастику ђаци врло воле, али са старијим годинама све више оиада интересовање. Рачун — што су ђаци старији, све више воле овај предмет. Тако цене ове иредмете мушкарци. Код девојчица се опажају неке разлике. Н. пр. У веронауци се опажа неко колебање: у ночетку је мање интересовања па онда расте на степену другом, па онда опада и на највишем степену су потпуно равнодушне. У читању и рачунању је исто као и код мушкараца. Писање на највишем степену нимало не воле, а певање највише воле. Цртање је као и код мушкараца. Катихизис такође и довојчице не воле; али на пајвишем степену се јавља нагли обрт у корист тога предмета. Остало је слично као и код мушкараца. П.