Prosvetni glasnik
РАДЊА ГЛАВНОГ ПРОСВЕТНОГ САВЕТА
793
рић.ч, проФесора и одговорним уредништвом и вдасништвом г. Д. Днмитријевића, власника штампарије „Вардар", може препоручити за књижнице основних, средњих и стручних школа. IV Прочитано је писмо заступника Министра просвете и црквених послова, господина Министра правде, од 14 ов. мес. ПБр. 9135, којим се шаље Главном Просветном Савету на оцену и мишљење молба г. Стевана Предића, проФесора реалке, који моди да се његова поправљена, допуњена, а у неким одељцима и сасвим прерађена „Немачка граматика, III део, Наука о реченици или синтакса", огкупи за државно издање. Савет је одлучио: да се умоле г. г. Мирко М. Поповић, заступник директора Женске Гимназије, Ђура Б. Димић и Светислав Максимовић, проФесори I београдске гимназије, да. ово дело прегледају и Савету поднесу заједнички реФерат, пошто претходно г. Предић деионује благајници Министарства Просвете и Црквених Послова (90) деведесет динара на име награде за нанред именоване г. г. реФеренте. V Саслушан је писмени реФерат г. г. др. Душана Рајичића, проФ., врш. дужности реФерента за основну наставу, Миливоја Башића, проФесора III београдске гимназије, и Петра А. Јосимовића, учитеља из Београда, о рукопису „Упутство за предавањо српског језика у приправним разредима", од г. СоФронија Симића, ироФесора крагујевачке женске учитељске школе. Тај реФерат гласи: Гглавиом Просветном Савету, Према писму Главнога Просветнога Савета од 6. Фебр. о. г. СБр. 291/909 част нам је иоднети овај свој реФерат о Уауству за предавање српскога језика у ириправном разреду, од г. Софронија Симића, проФесора. Своје упуство поделио је г. Симић на четири одељка с предговором. У првом одељку п предговору износи слаб у оцену усиех из сриског језика у нашим утраквистичким школама и налази да је он скоро никакав. При том трал:и и узроке том. У другом одељку износп досадашње методе предавања српскога језика у тим школама. У трећем одељку излаже упуство о савременој обради српскога језика, у главном, из упуства од 1898 год. Ту су у 15 тачака изнесена најглавнија правила, која чине суштину методичке наставе српскога језика у приправном разреду. У овом одељку је наставно градиво, које би требало прећи у ирштравном разреду, подељено на 35 радних недеља у годпни, колико ће их заиста и бигп, ако је школа иначе у редовним приликама. На крају одељка је речник најобичнпјих именица, придева и глагола, који, разуме се, није обавезан, него ће се према месним ириликама и потребама и састављати. Најзад IV одељак гласи: Рад у школп. Он обухвата скоро две трећиие Упуства. Ту је редом недеља за недељом обрађеиа. У свакој недељп је најпре изнесено наставно градиво, које ће се у току дотичне недеље обрађивати, па за тим одмах и сам поступак при обради. У свакој недељи