Prosvetni glasnik
ПРИКАЗИ И ОЦЕНЕ
81
кија као лек од д-р Ј. — „Трапави дани" од Мил. Штровића. — Кад ее сме у нову кућу усслити од д-р М. — Борба противу туберкулозе. — Борба против пијанства. — Деца — Школа. — Радничко здравље. — Здравље у војсци. — Нега болесника. — Веровањс—Гатање—Л.ечење. Старање села, општине и државе о здрављу. — Сабирач. — Слике из здравственог живота нашег народа. — Здравље и болест у причи: „Ђавоља водица". — Изреке и пословице о здрављу. — Друштвене вести. — Питања. — Савети и обавештења. — Добре књиге и списи. ^а$1аУП1 УјезпЈк 2а $ге(1пје уко1е 1гс1аје 1)гив1уо Нгта18к1ћ рго!евога. 2а§тећ 1910. КпјГ§а XIX. Зтегак 6. Ргес!ауапја ј газргауе: ТотЦепочпс Ј)г. ЂиЛ: ВшхјетаШ (Нја1ека1 2а1ес1ја зепјзко^а 8 озоћШт ођ/ћ*от па па§1аб. Уодгт УаЛгозГгм: Е1н1о1огака1п1 зке1е1; пеМћ <Нр1ега (бтгбе1ак). Ка2Нсп1 с1апс1: ЗатзаШ-гс 1)г. (хизГао: „Бе арЉиз (Јиа.е ћавШсат &1театегии4*. Жетс Мојо: ОбИ. Кпјјгеупе оћгпапе: КгтроИс IVап: УгцеЛпоз! (1п'ек1пе ор1ос1пје га кптбјетепјасе 8а 4то8ро1пт стје1от1та. ЖеШс Жојо: ХагоЛпо гЊагбНто и Вобш 1 Негсе§отш1. (ЈггЛепгс Т)г. ВгадиИп: Бг. А1. ВеИс: ОУикотш ро§1есНта па агрвке (Нј а1ек1;е 1 кпјјгетт је21к. ВсћеШеЛа Т)г. НгпЈсо: ОоеШе. 8е1п Беђеп ипс! бсћаИеп. 1)ет (1еи18сћен Уо1ке еггаИ топ ОсНдег 1лк1\т1^. 8сћеГс1е1а Т)г. Нтко: Б1е Ве<1еикт§ с1ев Л\ 7 ог1е&. ВИјезке о 5ко15к1т кпЈ1§аша: (ЈтоИк Т)г. ЈиИје: НаИпзко-ћгта^зк! гјесп1к га зко1е. У овој књизп штампани су и извештаји о раду друштва. словеначких проФесора и друштва проФесора у Далмацији. ОЈе Веи1бсће бсћи1е. МошНззсћпН. Негаиз^едећеи 1111 АиНга§е (1ез Беи1бсћеп Бећгегтегешз топ К. Шззтапп. ХД Г Јаћг§апд. НсН, 1. Јапиаг 1911. Овај је лист један од најбољих за расправљање питања о народним школама, раду у њима и учитељско усавршавање. На првом месту доноси се расирава чувеног немачког педагога Е. топ 8а11тгагк-а под насловом „ТИе пеие 2еИ". Духовито и критички пропраћајући обележје старог и новог доба у социјалном и васпитном развићу писац изводи да се задатак данашњег васпитања мора извести из прилика нашег времена. Главни је задатак данашњег васпитања образовање воље не толико по педагошкој теорији колико по просветни гдасние, i књ., 1 св., 1911. 6