Prosvetni glasnik

шк0.1ск0 кретаље

581

нзнесешг су веома детаљни ирописи (иа 13 страна), који су од интереса не само за стручњаке већ и за свакога, коме је стало до здравља шко .1скога подмладка. 19. Газдинство (у педагошком одсеку реалннх гимназија). V разред (2 часа): увод, економпја тежаштва, усеви (ђубрење, одабирање семена), из сточарства, земљорадничке задруге. 20. Женски рад. У женским гимназијама. Циљ: упознавање с разним врстама овога рада и навикавање на израду онога што је неопходно потребно за домаћу употребу. Учи се од I—III разреда, са по 2 часа недељно, и то теоријски и практично. 61 У ж е н с к и м п е д а г о ш к п м ш к о л а м а. Циљ: сем поменутог горе још и да'се спреме учитељице за тај предмет у основнпм школама. Предаје се, са ио 2 часа, од I—V разреда, опет теоријски и практично. Домаћинство. а У женским педагошким школама: IV разед (2 часа недељно): домаћица, стан, одело, градина. V разред (2 часа): храна (ученице се, где има могућности, и практично поучавају у кувању), пиће. 6) Женске гимназије: V разред (1 час недељно): домаћица, кућа, одело, хране, пиће, градина. 21. Ручни рад. Циљ: практичним путем упознати ученнке са елементима физичког рада и датп им кратка обавештења о исторпјском развитку овога предмета у културном свету, а уз то и методска упуства за предавање ручног рада у основним школама. /V* разред (1 час недељно): картонажа, дрводељство. V разред (1 час). У ирвој иоловини године ирактично моделисање, у другој из тоорије: увод. историја ручног рада (Коменскп, Лок, Русо, Салцман, Цилер ит.д.; развићо рада ове врсте у Данској, Шведској, Норвешкој итд.; кратка историја ручног рада у Бугарској ), предавање, (време учења. ученици, инструменти, разни системи итд.). . Ј. * Двадесетпетогодишњица Педагошког Универзитетског Семинара у Јени — Ове године, 1 јуна по новом, наврпгио се 50 семестар од како у целом педагошком свету чуненим Педагошким Универзитетским Семинаром управља далеко познати јенскп проФесор Б-г ХУИће1т Еелп. Тог су се дана, на позив Рајнов, искупнли у Народном Дому многобројни стари чланови Семинара нз целе Немачке и скоро свих делова света и са садашњим члановима својим прославили двадесетпетогодишњицу његова Семинара. У своме поздравном говору проФесор Рајн је указао на двоструки задатак Педагошког Универзитетског Семинара: стварање једног иедагошког уверења код чланова семинарских и даље развијање педагошке науке. У таквом схватању цпља ове установе сагласни су сви чланови велике семинарске општине, која броји на 2000 чланова ма како да су они различни по годинама, полу и студијама, по народности и вероиецовести. Школски директор Шолц из Псенане, у своме отпоздраву директору Ра-јну пзнео је заслуге његове за