Prosvetni glasnik

466

ПРОСВЕТНИ ГЈАСНИК

Рад на позорници Чл. 57. Прегледано, прпмљено, текстом и језиком деФиннтивно утврђепо дело редитељ ннсценпше, студирајући му смисао, стнл, време, средину, декор, костиме, најбоље начине за иЗвођење. До прве распоредне пробе на позорници редитељ подноси Управнику писмен извештај о својим запажањима, предлозима, потребним набавкама. Управннк га одобрава и предаје као наредбу за извршење техничком особљу: сликару, машнннсту, електрпчару, гардеробару, реквизитару, сценаристу. Чл. 58. Редитељ руководи иробом, даје сва потребна упутства за тачно тумачење дела, назначава, објашњава, поправља игру појединаца у корист верног израза дела н целине. Представљачима на проби свака дискусија с редитељима и капелницима забрањена је. Примедбе и упутства од руковалаца пробе глумнп су дужнп одмах усвојити п у игрн прпменити. Непослушности у овом погледу, које ометају добар рад на позорници, спадају у најтеже кривице и кажњавају се најстроже. Чл. 59. Најмање половина проба новога комада изводи се с декорацијама, две последње са свима реквизитама и појединостима, а једна од њих с костимима. Чл. 60. Приступ у позоришну салу за време проба ннје допуштен ннком, осим по потреби с изузетним одобрењем Управниковим. На самој позорници за време проба и представа, приступ није допуштен ни члановима ако у комаду не играју, а нису по нарочитој потреби звати да проби присуствују. Чл. 61. Глумци без одобрења редитељева а редитељ без' одобрења Управникова, не могу ни у чем мењати ни један слог у тексту, никоји нагласак, радњу, положај у игри, костим, ни реквизиту од оних које су имали на главној проби.