Prosvetni glasnik
гаколско КРЕТАЊЕ
733
Аоитуријенаха из
гимназија
рсал. гимназ., и реалака !
Одлнчно Добро Довољно Нису ПОДОЖИЛИ
2.0% 14,4% 45,4% 38,2%
3,6% 24,5 % 41,2% 30,7%
Да носледњи ресултати нису ресултати случаја, показује једна даља таблица. Исиит за наставника средњих школа иоложило је у 1900/01 до 1910/11 години:
Абитуријенти из
Одлично
Добро
Довољно
1 Нксу ноложили гимназија
254
1695
4240
3105
реалних завода
94
536
1147
763
гимназија
2,8 %
О о 00
5.6» 0
33,4%
реадних завода
3,7 %
21Д%
45,2%
30,0%
*
Настава живих језика -— У Енглеској се нокушава да се поправи садашња настава живпх језика, и да би се у томе успело, Министарство Просвете је тражило мишљење од свих оних, које то питање може интересоватп. Министарство се није хтело користити својом влашћу да просто изда нов распис и стави методу наставе живих језпка на сасвим другу основу, већ покушава да са заинтересованима поправи досадашњу методу. која се доиста може поиравити. * Добар пример — Припремање за исните у извесшга школама завршава се обично тим што има врло рђавих и штетних последпца на општи рад ученички. Хппнотизовани тачно одређенин циљем који имају да достигну, занемарују све оне друге науке које не воде непосредно том циљу. После дугог п свестраног испитивања овог питања Саветодавнп Одбор „ЛУагећоизе ип<1 С1егкз' Огрћап 8сћоо1" у Манчестру решпо је да из свог проспекта избаце дугу листу онпх успеха који се траже од ученика на испитпма. На тај начин моћи ће се олакгаати програм пз извесних нредмета и моћи ће се располагати са неколико сахати за друге предмете које треба нарочито проучавати. То је корак култури без личног интереса. * Много се говори — Под тим насловом Јоигпа1 оГ ЕЛисаиоп наводи погрегаку извесних наставника који сматрају да су дужни да много вигае