Prosvetni glasnik

ПРИКАЗИ И ОЦЕНЕ

1. СПИСИ

Мопа*бсНп1Ч ?иг ћбћеге 8сћи1еп. Негаи8^е§ећеп ип1ег МИтгкии^ латћаЛег 8сћи1таппег, 1Јп1Уег81Ш<:з1ећгег ипс! УетаИип^зћеат^еп уоп Бг. К. Кбрке, тгк1. §ећ. Оћег-Ке^.-Ка!, Ађ1еПип§8(1т§еп1еи 1т К§1. Ргеизз. Ки11:и8ппт81;епит, ип<1 Бг. А. МаИМаз, тгк1. §ећ. ОћегКе§.-Ка1: т ВегНп. XI. Јаћг§ап§, 1912, св. 1 — 12. Берлин, Бајдманова књижарнида. Овај одлични средњотколски лист, несумњиво један од најбољих таквих листова у Немачкој, већ својим првим свескама за ову годину нривлачи иажњу нредставника средње школе и свих, који се интересују за њу и њену наставу, те потпуно заслужује, да буде с хвалом приказан и препоручен и код нас. Као и ранијих година, лист излази у 12 месечних свезака годишње и цена му је 15 марака на годину. У свакој свесци редовно и обитао има. два одељка: расправе и приказ књига. Као иу већини листова ове врсте, и овде се нарочита нажња поклања прегледу и оцени дела намењених васпитању и општој и специјалној настави, тако да овај одељак заузима добар део сваке свеске и с тога је нарочито важан и користан и за нас. Од расправа, које чине први део у свакој свесци, неке се тичу специјалаих питања немачке средње школе, али их има много и таквих, које у иуно.ј мери интересују све људе од овога посла. Према овом и.ми ћемо се у нашем нриказу задржати дуже или краће код појединих расирава. На првом месту у ирвој свесци сауредник листа, познати одличан и вредан радник на педагогици и методици средњошколсЕе наставе, А. М атијас, под натписом „2оћп Јаћге", баца иоглед на десетогодишње досадашње излажење овога листа. Уредништво се трудило (може се рећи: с успехом трудило), да одговори задаћама, које су листу постављене, а то су: да иомогне извођењу ируске реФорме од 1900. године с нарочитим иогледом на основну мисао њену, — једнако право гимназија, реалних гимназија и реалака-, да буде коментар за извођек.е нових наставних планова и наставних задаћа као и за наредбе централне управе и провинциских управа; да средњу школу одржава у стално живом додиру са напрецима „науке, да од ње уклања све што је непедагошко и ненаучно и да у сван-однсмшом појединачном раду ојачава и учвршћује велика васпитна начела л идсалио схватање позива.. А ових начела лист ће се држати и даље. 11у иоред школског мира има и треба да има борбе, борбе здравога