Prosvetni glasnik

просветии г.1ас иик

(1) Учитељи и лроФесори (административни ноложај и друштвени, онште погодбе), — 2) дужности васиитачеве, његов утидај на ученика ит.д. — 3) учитељпце, — 4) спремање за учитеље : а) учитељске школе, семинари, ит.д. б) спецпјално принремање учитељско, — 5) породица, њезина улога, њезпни односи са школом); — Дисциилина (1) Дисциплина уопште, власт и слобода, школска аутономија, — 2) казне, награде ит.д.); Школа (1) општа питања, закоподавство, организације, — 2) дечји вртови и основна настава, 3) средња и вшпа настава, — 4) васпнтање девојака, — 5) оцењивање ученика: а) школске оцене, испити ит.д. б) оцењивање деце по њиховим подобностима; — 6) разне диспозиције, број ученика, часови и трајање лекција, кућевни рад, распуст, школске изложбе, ит.д., — 7) зграде и школски намештај, школске књижнице, — 8) нарочити облици школских установа (нове школе, школе у чистом зраку ит.д.); Настава: [(I одељак: Методе: 1) методе уопште (општа дидактика, — 2) методе интуитивне (поуке, педагошке екскурзије ит.д.), — 3) ручни рад, лична радљивост (а) ручни радови уопгпте (корисност, методе, односи с другим наставама) б) школе ручног рада), II одељак: Сиецијална дидактика : (1) Програми, — 2) матерњи језик, (а) настава читања, б) настава писања, в) настава ортограФије, г) елементарна ластава матерњег језика, д) настава Француског .језика уопште, ђ) настава матерњег језика у туђини, е^ настава литературе), — 3) настава класичнпх јсзика, — 4) настава живих језика, — 5) настава геограФије, — 6) настава историје, — 7) настава аритметике, 8) настава физичких и прпродних наука (а) општа питања, б) специјална пнтања), — 9) естетичко васпитање (а) општа дела, историја уметности, општа питања, б) настава цртања, в) настава музике), — 10) техничко и ироФесионално васпитање (а) иастава техничка, ироФвсионална, трговачка, б) настава агриколна, домаћп радови)]; Морално васиитање (1) морално васпитање уопште, морална настава, — 2) утицај лектире и представа (кинематограф) на децу ит.д., —- 3) сексуално васпитање, — 4) дечЈи криминалитет, самоубиство); Религиозно васиитање (1) организација релилигиозног васпитања, општа питања, — 2) дидактика религиозне наставе); Грађанско васиитање, Установе ван-школске (1) настава после школе, — 2) заштита и помагање деце и младежи (удружења младих људи и ђачка удружења, напуштена деца, дечји рад, борба против алкохолизма); Сиецијално васиитање [(болешљива, глупава, анормална деца) 1) специјално васпитање глувонемих, слепих ит.д., г) наука и васпитање глупавих и анормалних)]. У овој књизи од огромне вредности, у којој је забележена садржина (2502) две хиљаде иет стотина два дела и чланака сусрећемо се и са четири Србина, који су у 1911. години писали по штогод на горе поменутим језицима. Тако : на стр. 113 и Ш под 106 и 101 помињу се радови д-ра П. РџдосављевиИа из Њујорка. Први му је рад: Да ли је иедагогија наука? (Ре^адоду аа а зсјепсе). Радосављевић утврђује да. је педагогија наука, али му састављачи ово књиге (Се11епог и Бидаз) веле ово: „Оватеза, коју смо навели дословце, изгледа нам, да у овом апсолутном облику, премаша мисао пишчеву, који се, резимишући мало даље главне проблеме васиитања, не устеже да прииише велики удео улозп психологије". Други приказан рад Радосављевић је Шта је васиитање? (\Ућа(; ха Е(1аса1јоп). Излажући шта је писац рекао о васпитању састављачи имају