Prosvetni glasnik

I

НАСТАВА И КУЛТУРА - НАОТАВА КЊИЖЕВНООТИ 1 Иредмет је огроман. Ја га рашчишћавам и ограничавам. 1) Говорићу само о књижевности. Остављам позванијим да говоре о историји. 2) Остављам на страну питање: да ди модерне књижевности требају или могу заменити старе књижевности у ивтелектуалном и моралном васпитању. Не знам да ди требају. Мислим да могу. Нарочито, мислим да ће га заменити. И то, не одричући ниједну заслугу старих књижевности, чак ни једну стварну корист која им се може принисати са практичног гледишта васпитања. 3) Остављам на страну, најзад, стране књижевности. Када се науче страни језици, могу се у другом курсу употребити и стране књижевности заједно са Француском књижевношћу дч се попуни васиитање. Стране књижевности могу да учине велике услуге у прогаиравању духа, у углађавању укуса, нарочито у давању смисла за људску разноврсност, за прецизовање и богаћење нојмова стечених у историјској настави. Ограничавам се, дакле, само на Француску књижевност. Три су питања: 1) Које место јој дати? 2) Какав циљ јој ставити ? 3) Како је предавати?

1 ј ШиДез тоЛегпез Лапз V еизегдпетчгЛ бесопДагге, раг в-ивГаке 1<ап§оп рго1ез8еиг а 1а ГасиНб Лез 1еигез (1е 1'ТЈпјуегаНб <1е Рапз. У деду: 2»' ЕЛисаИоп ЛеГа Летосгаие, Еесопз ргоГевзеез а 1' Есо1е (1ез Наи4ез Е1ис1ез бос1а1ез. (ВИ)Ио(;ћб||1е §^п6га1е <1ев зс1еисе8 зос1а1ез) Рапз. 1907.