Prosvetni glasnik
% НАСТАВА И КУДТУРА 1213
Утркивање на одстојању од неколико десетина метара (за старије и повише) у мадим групама, па издвајање најбољих тркача из свију група па најмањих и оних најспоријих. Све то наставник може да приређује за време одмора, како би се после, на издетима, деца и сама утркивала. Нашој омладини ваља дати што више спартанскога васпитања: развити јој Физичку снагу, створити од ње одличне соколце. Истичући јој за углед јунаке наше из старијик времена, а нарочито из последњег рата нашега, кад еу војници наши целу зиму провели под ведрим небом, позивати их да се ирипреме да и сами буду такви. Борци т који газе дубоке реке, и велике ритове, не обустављајући паљбу против непријатеља, заслужили су дивљење свега света. Омладина српска не сме изостати у јунаштву и издржљивости иза старијих бораца. Наставник, чинећи такве напомепе ученицима, увериће се како се његове речи депе за срце младу Српчету. Необично су сјајни резултати таквога рада. * Поуке које се дају ученицима „на лицу места" далеко су јаче него оне у школи, с катедре. У игри, при забави, на излету, ученици се покажу у правој боји својој. Неки завидљив и пакостан, други ћутљив и лакосрд, јсдан се улагује и стара се да придобије накдоност наставникову; други прзница и убојица; један хвадисав и ташт; један, мрзовољан, гледа на све игре и забаве, с подсмехом, итд. Наставник треба да држи на оку свакога, па чим што опази, одмах да поправи, да опомене и да посаветује. Несносне и зле да насамо укори н упути да промене своје држање. Ако ни то не помогне, изрећи осуду пред друговима. Најзад, за извесно време, одвојити таквога ученика од учашћа у игри и у излетима. Наставници, који се више баве међу својим ученицима, кад их боље уиознају, доћи ће до уверења да се оне казне, прописане правилима о кажњавању ученика, не морају примењивати, да могу бити замењене казнама које су напред поменуте. * * * Верујем да ће сваки наставник, који у начелу уеваја ове напомена, и сам доћи на мисао шта треба да разговара с ученицима и како да их упућује. За кратк\) време увериће се да је за ученике боље а њему пријатније нровести одмор између чаеова у дворишту, иди у ходницима, место у канцеларији. Онима који надазе да се наставници и сувише оптерећавају захтевом да се лише одмора између часова, може се одговорити: