Prosvetni glasnik
117
нознати и њену душу, њену илеменитост и њену иезаиптересованост. Досада је француски утицај на пас био спорадичан, готово случајан, а од сада ће бити методичан, јер ће у сваком кутку наше отаџбине бити људи који знају француски језик, који ће читати француске листове и књиге, који су удисали слободан француски ваздух. И све оно што француски писци буду сејали по свету, наћи ће у Србији припремљено земљиште да ту проклија, израсте и донесе плод; добро француско зрно рашириће се по целој нашој земљи и допринеће и нашој цивилизацији и француској слави. }а сам изнео само главне мисли из овог предавања, а од велике користи би било кад би се ова тако лепа и тако значајна књига у целини превела на српски. МИХ. Д. МИЛИНКОВИЋ
ДРУШТВА И УСТАНОВЕ
ПРАВИЛА „ЗАЈЕДНИЦЕ ДОМА И ШКОЛЕ" Наставници Друге Веоградске Гпмназије и Београдске Реалкс и родитељи ученика те две школе, на родитељском . састанку, одржаном 2 лаја 1920 год., сложили су се о нотреби заједничке сарадње Дома и Школе, у циљу појачања моралног, интедектуалног п физичког образовања школске омладине, н изабрали су одбор коме су ставили у дужност да иоступио припреми све како би се, са новом школском годином, извршпла организација рада иа поставл.еном задатку. На састанку од 2 јануара 1921 године доиета су ова правила: I Наставници и родитељи ученика Друге Београдске Гимназије и Београдске Реалке оснивају друштво које ће се звати „Заједница Дома и Школе". II Заједница поставља себи за задатак: 1. да појачава везу између куће и школе, између наставника, родитеља и деце, да развије код свих родитеља свест о потреби и навику да се што чешће и што више обавештавају о својој деци у школи, о њихову учењу и владању; 2. да међусобним обавештавањем уједначи, колико је год могуће, опхођење и начине поступања са децом у школи и код куће; 3. да пружи могућности родитељима да изближе познају тешкоће наставничког рада и да и сами узму учепгћа у решавањима питања о васпитању; 4. да развија љубав и другарство међу ученицима;' 5. да помаже и интелектуално и физичко образовање школске омладине: 6. да олакшава материјалне тешкоће око подизање школске омладнне.