Prosvetni glasnik
Друштва и Установе
110
ворност за рад и успех. Економско-фипансиска секција брине н о материјалним изворил\а заједнице. VI Редовни издаци се могу врпшти само по признаницама и рачунима које оверава председник одбора. За веће издатке потребно је одобрење одбора, који се брине о равномерној употреби прихода за све циљеве Заједнице. Сва примања п издавања пролазе кроз Дневник Касе, који води благајник. VII Одбор се бира редовно у почетку сваке школске године на родитељском састанку обе школе. Одбор може и у току школске године сам захтевати да се смени, делимично или цео. Исто тако може ту смену захтевати и сваки родитељски састанак, кад то затраже две трећине присутних. VIII „Заједница Дома и Школе" примиће и друге београдске средње школе у свој састав, ако би то затражили родитељи и наставници тих школа. У том случају ће до првог редовног састанка пословима управљати и даље одбор. Први редовни састанак решиће о саставу новог одбора. Заједница ће радити на томе да се створи савез свих родител.а и школа у целој земљи. IX Правила ова вреде кад их одобри г. Министар Просвете.
КРОЗ СТРАНЕ ЛИСТОВЕ Природне науке треба да буду главни предмети у новим школама Професор Ото Оман написао је под насловом „Најважнији корак школске реформе је да природне науке буду главни предмети у новим школама" чланак у часопису „Из природе" (Аиб с!ег Иа1:иг, свеска 8—9, 1920). Како је и код нас на дневном реду реформа школа, биће од ингереса саопштити у кратко пишчеве мисли. Светски рат и његов (по Немце) ужасан свршетак морају бити од одсудног утицаја на реформу школа. Садашња школска реформа није органско продужење рефорама од 1880, 1890 и 1900 године; она стоји пред потпуно новим односима; после политичког и економског слома, немачки народ иде у сусрет утакмичкој борби, какву још није никада предузео под неповољнијим условима. Спас може донети само до највећег степена појачана радна способност, нарочито на пољима практичког знања. Стога се садашња реформа не сме свршити само са питањем јединствене школе и променом садашњег облика школа; потребна