Prosvetni glasnik

Настава француског језика по живој методи

333

4. Професор ће обратити пажњу ученицима да глаголи чији се корен свршава са с1 не добијају I у 3-ем лицу. 5. Речи оиуег!, {егте сматраће се као партиципи, не спомињући још појам раг^сјре-а разбе. 6. Реч оп је објашњена на почетку 29. лекције и у самом склопу лекције. Од важности је да ученик добро разуме ту реч, која се врло често употребљава у француском. 7. Глагол гере!ег (лекција 29.), који пружа једну тешкоћу (е, е), неће бити за сада мењан. 8. Глагол а11ег (лекција 29.) биће предмет детаљне конверсације, како би се његове неправилне форме добро научиле. Свратити пажњу на ортографију уа-Ј-П, која ће се довести у везу са а-*-П (лекција 26.); на матерњем језику ће се објаснити да је ово / остатак старог завршетка 3-ег лица (упоредити: П Ш, 11 есгП), који се одвојио од глагола, и био стављен између две цртице, сваки пут кад се глагол завршава самогласником (П топ!ге, топће-1-П?). 9. Лекција 30. доноси. с неправилном конјугацијом глагола сПге, три нова мала правила: а) зависну везу ^ие; она ће се лако разумети; б) личну заменицу у 3. падежу (1ш, те, 1е...), која узима у потврдном императиву облике то1, 1о1. Требаће правити врло многа вежбања у говору; она су у осталом лака са глаголом сНге; в) глаголски облик: поиз т{егго§еоп8. То је једно врло просто ортографско правило, и биће лако објаснити ученику да је то е стављено пред о само ради тога да сачува гласу §■ исти изговор као у инфинитиву. 10. Ваља забележити још изговор 1оиз, као заменица (изговорити *оисе), на место к >и (5), као придев. 11. Лекција 31., сем неправилног глагола уешг, садржи и један диктат. Како треба радити дикшаха у разреду ? Најпре га треба потанко објаснити, оставивши откривеном само слику. Овај диктат не садржи друге нове речи сем глагола геразкег — читати још једном, прочитавати. Кад се буду поставила ученицима сва потребна питања (најглавнија међу њима дата су као вежбање на крају лекције), професор ће прочитати текст на глас, затим ће га прочитати ученици у хору и понаособ; потом ће професор издиктирати парче, и сваки ђак писаће на својој свесци; најзад ће један ђак написати још једном текст на табли по диктату професорову, и ученици ће исправити на својој свесци. Један изврстан начин састоји се у томе да се изврши размена свезака и да сваки ученик исправља свеску једног друга. За идући час, професор ће дати парче да се научи на памет; после уобичајених испитивања, професор ће моћи