Prosvetni glasnik

Библијска педагогија

61

стр. 355. И дух и душа, као и тијело стиче своју снагу помоћу напора. То је закон Божји. Вјежбање развија.

стр. 418. Пошто дух и душа налазе свој израз у тијелу, то и умна и спиритуална сна^ау вЈеликој мјери зависи од физичке снаге и активности.... стр. 437. Право васпитање не игнорише вриједност научног (знанственог) знања или књижевних дјела; али изнад информације оно цијени моћ; изнид моћи, доброту; изнад интелектуалних (умних)стицања, карактер. стр. 469. Први учитељ дјететов јесте мати. За вријеме периоде највеће пријемљивости и најбржег развића његовог васпитање је у великој мјери у њезиним рукама. стр. 491. Небо је школа; њезино поље проучавања — универза, васељена, свемир; њезин учитељ—Бесконачни.

стр. 123. Рог {ће гшшЗ ап(11ће зои1, аз \уе11 аз 1ог Ше ћоду, 11: 15 Оо(1'5 1а\У 1ћа1 51:геп§Ш 15 ас^шгесЗ ћу еКог! 11: 15 ехегс15е 1ћа1 с1еуе!ор5. стр. 195. ЗЈпсе 1ће шјш! апс! 1ће 5ои1 ћ'пс! ехрге55Јоп Љгои^ћ 1ће ћос1у, ћо1ћ теп1а1 апс! 5рјгћ:иа1 уј§ог аге Јп §геа1 с1е§гее ЈеретЗепт ироп рћуз1са1 51геп21ћ апс1 асИуИу стр. 225. Тгие есЈисаИоп с1ое5 по! 1§поге 1ће уа1ие о! 5с1еп1Шс кпоу1ес12е ог Шегагу ас^шгешеп15; ћи! аћоуе 1п1огтаИоп И уа1ие5 рошег; аћоуе ро\уег, §оос1пе55; аћоуе 1п1еПес1иа1 ас^шгетеп15, сћагас!ег. стр. 275. Тће с'ш1с1'5 Јјгз 1 1:еасћег 15 !ће тоШег. Оип'п§ 1ће рег10(3 о! 2геа1е51: зибсер■НћИИу апс! Ш051: гар1с1 с1еуе1ортеп1: ћ15 ес1исаИоп 15 1о а §геа1 (Зе§гее 1п ћег ћап(Ј5. стр. 302. Неа\'еп 15 а 5сћоо!; 115 КеМ о! 51ис1у, 1ће ипјуегбе; Из 1еасћег, 1ће 1пНпЈ1е Опе.

стр. 125. Еб 151 Оо11е5 Ое5е1г, с1а55 50шоћ1 1иг ОеЈ51 ипс! 5ее!е, а1з аисћ 1иг с1еп Кбгрег (Зигсћ Ап51геп§ип2 Кга11 ег1ап§1 \ујгс Ј , шаћгепс! (Зигсћ Оћип§ сЗје КгаНе 51сћ еп1\\чске!п. стр. 203. ВаУег51ап(3 ип(3 Негг сЗигсћ сЗеп Кбгрег АизсЗгиск ИпсЗеп, 50 151 2е15И§е ипс1 ^еЈбШсће Кга11 1п ћоћет ОгаЈе уоп когрегћсћег Кга11 ип(3 ТаН§кеЈ1 аћћап §12.... стр. 233. Шаћге Еггјећип^ ип1ег5сћа121 ш'сћ1 с1еп \Уег1 ш55еп5сћа1Шсћег Кепп1п!55е 0(3ег Н1егапсћегРаћ1§кеИеп; аћег ћбћег а1б Кепп1п!55е 5сћа1г1 51е сће Кга11, ћбћег а15 КгаИ (ЗЈе Оисе, ћбћег а!5 ^еЈзИ^е РаћЈ§кеИеп с1еп Сћагак1ег. стр. 283. Бе5 К1п<3е5 егб1ег 1^ећгег 151 сНе Ми11ег. Шаћгепс! (Зег 2е!1 (Зег §гб551:еп Ешр1ап§НсћкеИ ипс15сћпе1151еп Еп1даскШпд Не§1 5ете ЕггЈећип2 гит §гб551еп ТеП т јћгеп НашЗеп. стр. 309. Оег НЈтше1151 ејпе 5сћи1е; 1ћг ОећЈе! сЈез 51исНит5 151 с!а5 Ше11а11, јћг 1^ећгег 151 (Зег 1Јпеп(ЗНсће.

Ваља, додуше, признати да Радосављевић каткад учини понеку измену у тексту Е. Шћке. Тако на стр. 227 енглеског издања налазимо ово место; „Јп 1ће б1ис!у оГ зсјепсе, аз §епега11у рипшеЈ, Љеге аге с!ап§ег5 е^иаПу §геа1: Ечо1иИоп апА Из кШгеА еггогз аге 1аи§ћ1 Јп 5сћоо1з о? еуегу §гас!е, ?гот 1ће ктсЈег^агсеп 1о 1ће со11е§е". Радосављевић овај став преводи овако: „У студији природних наука, као што се оне данас предају, постоје такође велике опасности. Еволуција и слични филозофски проблеми предају се у свима школама, почев од забавишта па до све-