Prosvetni glasnik

440

Просветни Гласник

(личности и догађаји), приповетке, песме од Гетеа, Шилера, Биргера, Уланда, Хајнеа и др. Анализа стварна и стилистичка. Уз песме појединих писаца увек рећи најважније о њихову животу и књижевном раду (без регистра њихових дела). — Домаће штиво према избору наставника и ученика. Поједине групе ученика могу заједнички прочитати које дело и о том реферисати у разреду. III Усмена вежбања. Препричавање прочитаног штива и стална конверзација на немачком као и у VI разреду. Упознавање са фразеологијом. Изучавање речи као у VI разреду. Учење песама наизуст (и по избору ученикову). IV Писмена вежбања. Писмени задаци као у VI разреду; поред наведених врста и лакши слободни састави. VIII разред (4 часа недељно) I Граматика. Понављање оне граматичке грађе, која се јави као потребна за јасно схватање задатога текста и за поузданост у говорењу и у гшсању, нарочито при исправљању писмених задатака. — Поређења с осталим језицима. II Штиво. Читанка као у VII разреду, али с тежим текстовима из лепе књижевности и лакши чланци научне садржине; читање часописа и новина. Краћа цела дела или одломци из већих дела класичних и модерних писаца (по избору наставника и ученика). Анализа стварна и стилистичка. Домаће штиво према заједничком избору наставника и ученика. — Рад појединих група као у VII разреду. III Књижевност. Најглавнији моменти немачке литературе, истичући нарочито класично доба и упознавајући ученике с модерним правцима ( у вези и са француским и нашим књижевним делима). IV Усмена вежбања. Препричавање и разговори на немачком о прочитаном, већем штиву и о предметима изабраним од наставника или од ученика (и из њихових доживљаја). Учење песама наизуст. Остало као и у VII разреду. V Писмена вежбања. Писмени задаци као у VII разреду; од њих два припремна за матуру, која трају два часа. ЛАТИНСКИ ЈЕЗИК Циљ. Циљ је настави латинскога језика да, прво, изучавањем његове граматике на узоритим текстовима, у циљу што бољега разумевања и што тачнијега превођења, развије у ученика дубље схватање односа међу мисаоним садржајем и језичким обликом, и на тај начин изоштри његове умне снаге и изражајне способности. Затим, ова настава треба да да, на основи темељне лектире класичних и иначе важних књижевних споменика, живу слику античке културе и открије уче-