Prosvetni glasnik

78

Просветни Гласник

У прошлој школској години прегледан је и оцењен рад само оних наставника који су радили с ђацима. Највећи део мога рада у прошлој години био је посвећен уређењу спољне стране београдских школа. Јер доклегод већи део ђака иде само по пола дана у школу, не може се много учинити за унапређење саме наставе. При поменутом раду редовно је била потребна лична надзорникова интервенција, да би се нешто свршило. Међутим, ни посао у канцеларији није био мали. За дуже време надзорник није могао добити деловођу, те је привремено узео једног наставника за рад у надзорниковој канцеларији. Нико од београдских учитеља неће својевољно без икаквог хонорара да ради пуно канцеларијско време. Ако се жели да се започета реорганизација београдских школа изведе успешно, неопходно је потребно да се надзорништво и његов однос према Министарству унеколико измени. Те би измене биле у овоме: а) Поред обл. шк. надзорника, који би задржао известан број одељења, треба поставити још једног с положајем среског шк. надзорника. Канцеларије и једног и другог треба да буду на једномместу (најбоље би било кад би се тога ради могле добити две собе у самом Министарству). Они би имали један деловодни протокол и једну администрацију, тј. не би требало правити два посебна надлештва. б) Министарство треба да постави једног учитеља, искусног 'у администрацији, за деловођу надзорникове канцеларије. При решавању свих питања, која се односе на београдске школе, нарочито при постављању нових наставника, саслушати мишљење обл. шк. надзорника, да се не би доводили нови наставници и онда кад за њих нема места. г) Све наставнике, који не раде с ђацима, издвојати из подручја надзорниковог и ставити их под само Министарство. У противном дати обл. надзорнику генерално онлашћење да и те наставнике може употребити за рад у школи. Онима који ипак остану на раду у друштвима и установама одредити минимални број радних часова, а свима управама тих друштава и установа наредити да са Министарством могу општити само преко обласног школског надзорника за град Београд. III. НАСТАВНИЦИ 1. Бројно стање. — Као што се види из приложеног прегледа,. састављеног према управитељским извештајима, у београдским основним школама воде се 178 наставника и наставница. Томе броју треба додати још 4 учитељице, које два управитеља нису урачунали (јер се само воде на платном списку њихове школе). А кад се тому броју додају још 28 наставника, који раде у другим специалним школама, које су