Prosvetni glasnik, 01. 12. 1928., str. 19

2"

Општи део

1069

одобрењу Министарства, издати извесну суму новаца из чистога прихода приређених концерата. Док Министарство Просвете не објави збирку композиција за хорове средњих и стручних школа, из.бор песама је слободан, но с тим да оне морају одговарати духу народног јединства, школе и школске омладине. О овоме ће водити рачуна директори школа. Ако у месту нема ниједног певачког друштва, директор ће дати иницијативу и помоћи да се оно образује. У случају потребе може једну погодну собу или учионицу уступити за вежбање тога певачког друштва, но то може бити само у времену када нема предавања у школи и када је хоровођа тога друштва наставник музике у тој школи. 12. децембра 1928. год. Министар Просвете, Београд. М. Грол, С. р.

227. Великим Жупанима за Просветиа Одељења, директорима и управитељима средњих и стручних школа. С.Н.Бр. 46.159 Дешава се да се наставник, не известивши 12.-ХИ-1928. год. свога старешину, удаљи из места свога слуНасШавници се не смејуу- жбовања у дане, кад нема часова у школи, даљаваши из месша службовања без одобрења ди- И Д а се в Р ати п Р е Д сам почетак часа, тако да ректора. Н ије имао времена ни да се одмори од пута, већ долази право у школу на рад. Да његов рад у томе случају не може бити интензиван, то је и сувише јасно. Ово је врло штетно по наставу, нарочито ако се то чини често или чак и редовно. Интереси школе не могу се запостављати и жртвовати личним интересима појединих наставника, те зато наставници, који желе отићи ван места службовања и у дане кад немају предавања, могу то учинити само по претходној пријави директору, како то наређује и чл. 103. .Закона о чиновницима и осталим државним службеницима грађанског реда. Такав се одлазак може и не одобрити, нарочито у оним случајевима, када то наставник чини често и када директор стекне уверење, да је то удаљавање из места, где је школа, штетно по наставу- Међутим неки директори не само да не спречавају овакве поступке својих наставника, већ им чак удешавају и распоред часова да би могли ван школе бити више дана. Кахо то иде на штету саме наставе, то директори морају прекинути са том рђавом и штетном праксом. Ако пак наставник станује стално ван места, где му је школа. није тиме никако разрешен од дужности да на време стиже на предавања и да у дане, када нема часова, не мора долазити у школу ради испуњавања и осталих својих наставничких дужности. Овде не може