Prosvetni glasnik
Општи део
307
IV Ученици. 1. У писивање ђака, превођење. Да ли је на време и правилно вршено? 2. Похођење. Какво је уопште? — Којим су казнама кажњавани родитељи и колика је укупна сума изречена а колика наплаћена у целом срезу? ■— Упоређење у овом погледу градске са сеоском децом, поређење по вери, народности, сталежима. У које доба најнеуредније деца походе школу? Узроци неуредног похађања. Које су мере предузимане а које би требало предузети (предлози) да се стање поправи? 3. Ученичко здравље и хигијенске прилике. Какво је уопште? — Узроци. — Заразне болести. •— Шта се предузимало, а шта би требало предузети? 4. Ђачке потребе. Јесу ли ђаци оскудевали у својим потребама и на који су начин набављане? 5. Ђачке установе. Имали их и каквих? (Друштво Трезвене Младежи, Ђачке Штедионице, Соколска Друштва, Певачке Дружине и т. д.). 6. Бројно стање (у овој школској 1924/25. години) по полу, вери, народности. — Колико је уписано, одсељено, отпало (умрло, одселило, исписало)? — Колико их уредно походи школу, колико неуредно а колико никако? — Број дорасле а неуписане деце за школу. V Настава. 1. Наставни план и програм. Пошто ће се према садашњим нашим приликама и потребама мењати садашњи наставни план и програм, то изложити своје мишљење, шта би у њима требало изоставити, шта изменити а шта додати, како би се добио други потпунији и бољи. По могућству израдити и детаљни наставни план и програм из свих наставних предмета. 2. План лекција, дневник рада и распоред часова. Воде ли се? — Да ли су израђени по дидактичким захтевима? — Управљају ли се по њима? 3. Успех у настави. 4. Шта је ометало успешном извођењу наставе? 5. Опште грешке у настави. 6. Посебне грешке у настави код сваког наставног предмета. 7. Поднети засебан списак наставника, који се нарочито истичу својим радом, са детаљним појединачним објашњењем за свакога.