Prosvetni glasnik
Општи део
1035
17. Хигијена органа за говор и певање.. 18. Ритмички и мелодијски музички диктат. Б. Нрактични део 1. Певање дурских лествица. 2. Певање рашчлањених трозвука на I, IV и V ступњу у дурској лествици. 3. Певање вежбања у различитим тактовима и ритмовима. 4. Певање вежбања за погађање свих интервала у дурској лествици. 5. Певање лакших вежбања у два гласа. Уџбеник: М. Милојевић. — Основи музичке уметности 1 и 2 део. Напомена. ■ — Резултат учења у I разреду треба да је толики, да ученици могу отпевати са табле (рпта У181а) сваку лакшу мелодију у дурској лествици. При певању свих вежбања ученици сами означују такт машући руком. Да би се тај практични резултат постигао, треба са ученицима отпочети практични део још првога часа. Теоријски се део мора прелазити сасвим поступно, и то увек као објашњење онога што се у пракси научило и као допуна знања донесеног из средње школе. 6) Хорско певање Певање одабраних хорских песама из православне црквене музике и световних песама из југословенске музичке литературе. в) Свирање на виолини или клавиру (хармошјуму) Уџбеници: за виолину: беуак ор. 6 св. 1 и 2, или школа од Магаз-а или од Вл. Ђорђевића. за клавир: Школа за клавир: Вауег; или Мауег-Маћг; или КоМег; или Даница Крстић (изд. Г. Кона). II разред (2 часа недељно) а) Нотно певање А. Теоријски део 1. Све врсте тактова: дводелни, троделни, прости, сложени, мешовити и неправилни. 2. Тачка поред кота мањих вредности, »