Prosvetni glasnik

Општи део

1067

Г имнастика IV разред (1 час) 1. Вежбање без справа а) Стројпе вежбе. Пређено градиво у већим групама и за извођење наступања код заједничких вежби. Разнолика наступања правим, косим и кружним линијама, растављањем и састављањем стројева, стварањем лепих поредака и слика истовремено и наизменично. б) Просте вежбе. Целокупно градиво простих вежби спајати у поједине и веће делове. Извођење простих вежби са ритмом песме и музике народних мотива. Примена лепога корачања: мазуркиног, полкиног, валдеровог, шотишовог, менуетног и сличног. Ритмичко вежбање у вези с извођењем простих и осталих вежби са справама, а с обзиром на задатак телеснога васпитања и назора који владају у школи. в) Народна кола: створена у разним постројењима са променом лепих облика и слике у вези са покретима, корацима, ставовима, поскоцима и окретима. 2. Вежбањ а са справама: кратким палицама (борење кратком и дугачком палицом), буздованима, другим споредним справама. 3. Вежбање на справама: скокови, скок с мотком у даљину и висину, мешовити скокови преко нижих и виших справа с утакмицама; лакши и сложенији састави на главним и споредним спрађама; пузање на ужету и моткама с утакмицама. 4. Просто и разно вежбање: брзо пешачење до 1200 метара; трчање до 1000 метара и трајно до 8 минута, преко препреке и ниских препона, штафетно трчање; бацање предмета; боксовање. 5. Игре: сложеније такмичарске игре са справама л без справа и утакмице; народне игре; дечје игре с применом у народној школи. 6. Соколство. Тумачење Тиршевог система. Соколство и словенство. Соколска ритмика. 7. Прва помоћ код незгода при практичним извођењима. Уређење вежбаонице и летњег вежбалишта. Руковање справама. У сагласности са овим вежбама и захтевима разумног телесног васпитања, према месним приликама и способностима ученика, обратити пажњу и на друга разна вежбања и спортове (купање, пливање, веслање, санкање, грудвање, планииарство итд.). За ученице одабирати градиво које одговара њиховим анатомским и физиолошким особинама. ,