Prosvetni glasnik

1068

Просветни гласник

Српскохрватски језик у словеначким учитељским школама IV разред (1 час) Наставак градива из III разреда. Понављати граматик-у у вези с грешкама опаженим код конверзације и коректуре писмених задатака. Посветити пажњу да се прочита по које веће дело из српскохрватске литературе. Репродукције и реферати прочитаног приватног штива. Три школска задатка. V разред (1 час) Семинарско читање којег већег дела српскохрватске литературе. Прерадити то стварно, стилистички. Пазити на естетику и етичке моменте. Треба научити и педагошку и методолошку терминологију и фразеологију, читајући у семинару важније одломке и расправе српскохрватских педагога и чланке из најважнијих савремених стручних ревија српскохрватског језика. Репродукције и реферати као у IV разреду. Прегледно поновити српскохрватску граматику, Три школска задатка. Словеначки језик IV разред (3 часа) Од I—IV разреДа вреди програм виших разреда реалних гимназија. Шест задатака. V разред (2 часа) Поновити прегледно словеначку граматику и словеначку и српскохрватску књижевност. У школи треба семинарски читати дела словеначке, српскохрватске, евентуално и других светских књижевности у добром преводу. Лектири код куће треба посветити особиту пажњу.. Кратки реферати о прочитаној лектири. Код читања дела различитих светских књижевности треба летимице упознати и најпознатије претставнике односних књижевности, нарочито словенске. Поновити треба и литерарну науку и прегледно прерадити историју словеначке и српскохрватске педагошке књижевности. Шест задатака. Овај привремени наставни план и програм ступа одмах на снагу. С.н.бр. 28.313 12 септембра 1930 године Београд. Министар просвете, Б. Максимовић с. р.