Prosvetni glasnik

О п ш т и д е о

283

очито није правилно разумео питање, допуштено је да се испитивач умеша само онолико колико је неопходно потребно да кандидат правилно схвати питање. При утврђивању оцене полаже се нарочито пажња на самосталност у одговорима кандидата. Члан 28 Испитана група кандидата оцењује се одмах по завршеном усменом испиту. За сваког кандидата и за сваки предмет предлаже оцену испитивач. Ако се одбор једногласно не* сложи са предложеном оценом, приступа се поименичном гласању и одлука се о оцени доноси већином гласова. При једнакој подели гласова одлучује она половина одбора у којој је и глас претседников. Оцене се уносе у записник цифрама и речима. V Утврђивање општег успеха Члан 29 Кад се заврши цео усмени испит, утврђују се на седници испитног одбора опште оцене испита за сваког кандидата и за сваки предмет посебно, при чему се узима у обзир израда писмених задатака и одговор на усменом испиту. Оцене предлаже испитивач и оне се утврђују онако како је одређено за оцењивање усменог испита (чл. 28). Из практичног школског рада даје се општа оцена одмах после предавања у вежбаоници. Из предмета из којих се не полаже дипломски испит утврђује се просечна оцена из оцена свих разреда учитељске школе, у којима се тај предмет учио, при чему се води рачуна о општем успеху кандидата на дипломском испиту. Оцена из владања на крају петог разреда учитељске школе уноси се у сведочанство о учитељском дипломском испиту. Ако би се пак који од кандидата, у времену од дана када је примио сведочанство о завршеном петом разреду па до дана када му се издаје диплома, понашао како не доликује ученику, испитни му одбор може смањити оцену из владања. Утврђене се оцене уносе цифрама и речима у записник и у уписницу о учитељском дипломском испиту. Исто се тако уноси V записник и уписницу општи суд о оспособљењу сваког канди-