Prosvetni glasnik

278

Просветни гласник

Члан 9 Задаци за писмени испит треба да ооухвате: а) једно питање из опште педагогике или методике или историје педагогике или психологије или комбиновано, а из обраде треба, с обзиром на садржину, да се види одређено, темељно и самостално схватање постављеног питања; б) једно питање из народног језика општије природе, а из круга ученичког знања и схватања, и то или у вези са појединим наукама које су се училе, или слободне теме,- али увек у домашају ученичког разумевања. Овим је задацима циљ да се покаже довољно знање чињеница, добар распоред грађе, правилно суђење и добра писменост; в) дужи^и тежи превод једног састава са страног живог језика на народни језик, првенствено из области педагошке групе. Допушта се употреба речника. Члан 10 Задаци за писмени испит не смеју ни из једног.предмета садржавати питања која су већ обрађивана у годишњим лекцијама или вежбањима. Члан 11 За писмени испит предају стручни наставници, чланови испитног одбора, уочи самог испита, по 10 задатака директору школе у запечаћеном омоту. Ако је било више одељења у V разреду и више наставника за предмете писменог испита, онда они споразумно предлажу задатке за писмени испит. Од предложених задатака бира одбор пред сам почетак испита један који ће. сви кандидати радити. Члан 12 Сваки кандидат дужан је сам, без ичије помоћи, да ради с;зој задатак и не сме у том раду да се служи никаквим средствима, сем оних која су овим Правилима изрично допуштена (чл. 9 тач. в). Осим тога не сме кандидат своје другове ничим ометати у раду. Који би кандидат радио овоме противно, биће у први мах опоменут и овакав случај забележиће се у записник. У поновЉеном случају удаљује се кандидат са испита, а испитни одбор истога дана доноси одлуку о даљем његовом полагању испита.