Prosvetni glasnik

Општи део

813

РАЧУН С ОСНОВИМА ГЕОМЕТРИЈЕ Циљ. Рачунска настава треба да уведе ученика путем очигледности и сопствене активности у свет бројева и да га тачно и брзо оспособи за развијање свакодневних задатака. Геометрија пак као учење о простору оспособљава ученике да схвате просторне објекте у погледу форме и величине. Рачунска настава с геометријом тежи за стварањем јасних претстава и појмова о количинама и бројевима; она тежи да створи код својих ученика поузданост и лакоћу при решавању усмених и писмених рачунских задатака. Свима овим поступцима рачунска настава с геометријом развија логично мишљење, осећање тачности и правилности. Код писменог рачунања треба се држати тачног, чистог извођења, лепих форми цифара и прегледног претстављања. Брижљиво прегледање радова од стране наставника неопходно је за наставни успех. Као што се рачунање оснива на чулности, исто тако почива и геометријска настава на непосредној чулности. Практично мерење и цртачко-конструктивно претстављање простих односа мора се довољно неговати у овој настави. Апстракције и правила не смеју се ученику саопштавати, него захтевати од њега да их сам уз помоћ учитељеву пронађе и формулише. Све по принципу саморадње. I разред А. Рад с целим бројевима: четири основне рачунске радње у оквиру до милиона. (Између троцифрених класа не стављати никакве знаке, већ писати класе довољно одвојене). Рад и с више именованим бројевима. Претварање једног наименовања у друго. Дељење с троцифреним делитељем. Дељивост бројева. Олакшице у рачунским операцијама. Б. Рад с десетним разломцима. Давање појма о десетним разломцима и њихово записивање оснивати на метру и његовим деловима. Рачунање с разломцима у све четири рачунске операције и извођење правила. Израчунавање практичних задатака. Поновити и утврдити метарске мере: за површину и за премину. Мере за течност, за тежину и за време. Просветни гласник, бр, > 2 • Г . .. ■ ј{