Prosvetni glasnik

114

Просветни гласник

3) Просто илустровање подесних прича и доживљаја из дечјег живота. III р а з р е д Наставља се цртање предмета у вези са целокупном наставом, а нарочито с наставом земљописа и познавања природе. Илустровање прича и доживљаја у две или три слике. Цртање народних шара. IV р а з р е д Илустровање прича и песама, и догађаја из историје. Цртање народних орнамената и копирање народних мотива са тканина. Украшавање предмета народном орнаментиком. VIII ЛЕПО ПИСАЊЕ Циљ: Лако, правилно. и лепо писање латиницом и ћирилицом. Навикавање на уредност и чистоћу. II р а з р е д Вежбе у лепом писању у посебним писанкама с прегледалицама на непарним странама. Велика слова с реченицама из стварне наставе и осталих наставних предмета. Пише се напоредо ћирилицом и латиницом. III р а з р е д Наставља се рад из другог разреда. Текст за угледни рад узима се из осталих наставних предмета: реченице о народном и државном јединству, о верској трпељивости; народне пословице, имена славних људи, знатнијих места, градова, планина и река. Пише се напоредо ћирилицом и латиницом. Писање бројева (цифара). IV р а з р е д Продужава се вежбање у лепом писању, али без прегледалица. Писанке су с једном хоризонталном линијом која показује само правац. Текст се узима по принципу концентрације из свих предмета. Преписивање из књига ћирилицом и латиницом наизменично. (X ПРАКТИЧНА ПРИВРЕДНА ЗНАЊА И УМЕЊА, ДОМАЋИНСТВО И РУЧНИ РАД Циљ: Овом наставом треба, према занимањима (пољопривреда, занат, трговина или индустрија) која постоје у крају где је школа, упознати ученике још у основној школи са најважнијим стварима из свакидашњег живота, пољопривреде, занатства, трговине, индустрије и домаћинства, будећи им интересовање и љубав према тим пословима који ће им у животу бити од потребе.