Prosvetni glasnik

170

Прстсветнн гласник

2) Уџбеник треба да да кратак преглед историског развоја српскохрватскословеначког језика, како предвиђа наставни програм. 3) Ради упознавања главних фоиетских и морфолошких особина старссловенског језика, као и дијалекатских особина наших главних дијалеката, додати кратку читанку са ћирилиским и глагољским текстовима старословенског језика, затим текстова писаних у штокавском, чакавском и кајкавском дијалекту и, најзад, кеколико примера из нашег језика у XVI, XVII, XVIII и XIX веку, да би се могао на штиву пратити историски развој нашег језика. 4) На крају књиге дати кратак речник старословенских и необичнијих речи у појединим дијалектима. V Теорија књижевности 1) Уџбеник теорије књижевности има да се изради према новом наставном програму српскохрватскословеначког језика. 2) Градиво излагати индуктивном методом, тако да се ученик потстиче и упућује да и сам тражи генезу књижевног стварања и лепог у књижевном делу. У уводу дати концизно и приступачно изложене основе система опште естетике. 3) ГТримери за објашњење стила, књижевних врста и општих места да буду што лепши и бољи, и првенствено из дела наше књижевиости. 4) Уџбеник треба да изнесе до 10 штампаних табака. VI Антологија народне поезије, са систематским прегледом народне књижевности и потребним коментаром. Обим ове књиге треба да изнесе до 25 штамп. табака. II За народну историју 1) Уџбеник израдити према настазном програму у једној кЊИзи за III и IV разред, у обиму од 20 табака. 2) При обрађивању временских отсека (у III 8, у IV 9), живо и рељефно истаћи централне догађаје, историске прекретнице, крупне историске личности, и изложити најважније моменте привреднОг, друштвеног и духовног живота нашег народа. Остале појединости изнети укратко, моменте опште историје свести на најпотребнији минимум. 3) Сваки временски отсек обрадити живописно, као јасно одређену целину. 4) Све временске отсеке органски повезати, истучући историски развој (стваралачка еволуција), принцип каузалитета и континуитета. 5) Нарочито истаћи напор нашег народа у стварању заједничке државе /развијати високу свест о националним задацима, стварати уверења да су центрипетални напори доводили домовину до сНаге"и велИЧИне, доК су центрифугалне тежње показивале увек негативне резултате. (Примена § 1 и 24 Закона о средњим школама.)