Prosvetni glasnik

Општи део

171

6) Ради буђења поноса, самопоуздања и вере у свој народ, ^стакнути оне историске моменте који показују моралну величинј г , снагу и издржљивост нашег народа. Уколико је могуће, те зкоменте објаснити и народном поезијом, која верко карактерише народни дух. 7) Курзивом истаћи важније године, оне које ученик мора да запамти и које ће му послужити као хронолошка оријентација за остале догађаје (тј. године централних догађаја, историских прекретница, најзначајнијих дела великих историских личности). Хронолошку таблицу ових година изнети на крају уџбеника. Препоручује се да се у књигу унесу лепе уметничке илустрације: ликови знатних историских личности, историске слике и споменици. 8) Начин излагања мора бити јасан и разумљив за ученике III, односно IV разреда. III За земљопис Краљевина Југославија за IV разред. 1) Уџбеник израдити према наставном програму. 2) Градиво изложити описно, обраћајући притом пажњу на главније узрочне везе. 3) Градиво излагати индуктивном методом, обратити што већу пажњу на очигледност, ангажовати што више ученичку саморадњу. Где год је могућно, ново градиво излагати упоређујући га са оним што је познато. 4) Уз уџбеник израдити и читанку. 5) Обим уџбеника треба да износи'око 12 табака (око 8 та- бака уџбеник, а 4 табака читанка). ' Краљевина Југославија за VIII разред. 1) Уџбеник израдити према наставном програму 2) При излагању градива обратити нарочиту пажњу на узрочне везе. 3) Градиво излагати индуктивном методом, обратити што већу пажњу на очигледност, ангажовати што је могућно више ученичку саморадњу. Где год је могућно, ново градиво излагати упоређујући га са оним што је познато. 4) Обим уџбеника треба да износи око 10 штамп. табака.

Сви ови уџбеници штампаће се на уобичајеном формат}; уџбеника (осмина) и словима којима се уџбеници обично штампају (гармонд са проредом). Сви уџбеници треба да се израде у року од године дана од дана објављивања овога конкурса у „Службеним новинама". Рукописе, откуцане на писаћој машини, у три примерка треба доставити Министарству просвете — Одељењу за средњу наставу — под шпфром. 8 Од свих поднесених рукописа комисија одабира три најбоља, којима се. према утврђеној вредности, дају три награде, и то_:.