Prosvetni glasnik

176

Просветни гласник

2) При обрађивању временских отсека живо и рељефно истаћи централне догађаје, историске прекретнице, крупне историске личности и изложити најважније моменте привредног, друштвеног и духовног живота нашег народа. Остале појединости изнети укратко. 3) Сваки временски отсек обрадити живописно, као јасну, одређену целину. 4) Све временске отсеке органски повезати, истичући ' историски развој (стваралачка еволуција), принцип каузалитета и континуитета с погледом на последице појединих временских снага и важнијих догађаја. 5) Нарочито истаћи напор нашег народа у стварању заједничке државе, развијати високу свест о националним задацима, стварати уверења да су центрипетални напори доводили домовину до снаге и величине, а да су центрифугалне тежње показизале увек негативне резултате. 6) Ради буђења поноса, самопоуздања и вере у свој народ, истакнути оне историске моменте којн показују моралну величину, снагу и издржљивост нашег народа. Уколико је могуће, те моменте објаснити и народном поезијом, која верно карактерише народни дух. 7) Курзивом истаћи важније године, оне које ученик мора да запамти и које ће му послужити као хронолошка оријентација за остале догађаје (тј. године централних догађаја, историских прекретница, најзначајнија дела великих историских личности). Хронолошку таблицу ових година изнети на крају уџбеника. Препоручује се да се у књигу унесу лепе уметничке илустрације, ликови знатних историских личности, историске слике, споменици и карте. 8) Начин излагања мора бити јасан и разумљив за ученика III, односно IV разреда основних школа. 9) Народна историја за IV разред да садржи и изворно штиво, а не само излагање ауторско. III За земљопис 1) Земљопис са атласом за III и IV разред, до II штампаних табака, формат осмине, слова гармонд (једна књига). а) Уџбеник израдити према новом наставном програму. б) Градиво изложити описно, обраћајући пажњу на узрочне везе. в) Градиво излагати индуктивном методом, обратити што већу пажњу на очигледиост, ангажовати што више ученичку саморадњу. Уз уџбенике израдити и читаначки део. /