Prosvetni glasnik

Општи део

1249

2) Домаћа апотека и најпотребнији лекови. 3) Најважније болести и цепљење. 4) Прва помоћ: несвестица, дављење, гушење, вештачко дисање, тровање, опекотине, крварење, прелом кости, завој, ујед ' од змије и пса. III Нега деце 1) Телесна грађа и развој одојчета. • 2) Нега детета: а) порођај; б) нега коже малог детета (купање); в) одевање и опасности од повијања: г) соба и постеља малог детета 3) Исхрана малог детета: а) природна исхрана (дојење); б) вештачка „ „ ; в) рецепти за исхрану малог детета. 4) Болесно мало дете: а) преран порођај; б) поремећај у исхрани; в). болести малог детета; - г) главни узроци смртности мале деце и њихово отклањање. 5) Нега бремените жене и пооодид>е, бабиње и сузбијање штетних обичаја при порођају. Стални и покретни течај за домаћице (2 часа) Исто градиво као и у школи за домаћице, само све у мањем обиму, кратко и јасно (све у виду разговора). Напомена: Хигијена се мора поучавати у тесној вези са осталим научним предметима. Учитељица мора надовезати градиво из хигијене на оно што су ученице училе из природних наука и исхране. Није довољно излагати само суве поуке о томе шта ваља а шта не ваља, него све показивати на примерима из свакодневног живота. Као помоћна средства треба да се у настави употребе слике, модели, статистички подаци, графикони о здрављу и кретању болести, и филмови. За успешну наставу корисно је водити ученице у хигијснске музеје, на хигијенске изложбе и упознавати их са установама за лечење и сузбијање болести. Хигијенске вежбе (телесне вежбе, купање, ваздушна гимнастика, негг тела) не смеју изостати. Стране називе не треба употребљавати.