Prosvetni glasnik
58
Просветни гласннк
Због смањења тернторије данашње Србије и, у вези с тим, абог задовољених потреба народних школа у погледу одговарајућег броја наставног особља, приступило се у овој години поступном затварању учитељских школа у Алексинцу, Неготину и Ужицу. НАСТАВНО ОСОБЉЕ Наставници средњих и учитељских школа имали су знатан удео у обнови школства и лечењу недуга из прошлости. После догађаја изазваних ратом многи наставници средњих и учитељ* ских школа морали су, често под најтежим околностима, напустити места свог дотадашњег службовања и прећи на териТорију Војног заповедника Србије. Прилив наставника-избеглица био је врло велик, и они су у први мах произвољно били распоређени по школама. Ради правилне организације рада у школама, извршена су потребна померања наставника и формирање наставничких колегијума. Паралелно с тим извршено је уклањање свих националво непоузданих и задржани су у служби само они који су давали све гарантије да ће својом сарадњом, марљивошћу, знањем и спремом и националном свешћу бити конструктивни чиниоци у данашњици. Поред националном свешћу бити коНструктивни чиниоци у данашњиЦи. Од свих Наставника тражИло се не само да све своје време посвете настави, школи и ученицима, већ и да развију пуну активност у обнови Србије и у средини у којој живе. Да би се наставници упознали са најсавременијим принЦипима педагогије, основани су недагошко-методски течајеви, на којима су познати педагози држали И држе предавања ћаставницима свих београдских гиУназија. Таква предавања одржаваће се и у унутратњости. Ова предавања ће се спроводити до оснивања ПедаГошкоГ института. Основани еу курсеви Немачког научног института за средњошколске наставнике немачкбг језика, на којима су се Ови наставници усавршавали у својој струци. Наставници средњих и учИтељских школа били су и данас јесу најак* тивнији сарадници Владе народног спаса и учествовали су и учествују у свима потхватима у којима се очекује акција просвећених родољуба. Ове задатке оки су вршили са много личнбг еамоодрицања, борећи се са Материјалним тешкоћама, трпећи оскудице, а често излаљући се и опасностимб. Без овакве сарадње проЈветних радника'МинистарСТво просвете и вера ие бК могло ки један мали део својих планова спровести у живот. УРЕДБЕ, ПРАВИЛНИЦИ И ВАЖНИЈЕ ОДЛУКЕ 1) Да би се појачала власт и одговорност школскнх старешина, новим Правилима о оцењивању наставника средњих и средњих стручних школа одређено је да оцењивање наставника врше непосредне школске старешине у првом степену. Донете су и друге одредбе у томе Правилнику, које појачавају систем оцењивања и које истовремено гарантују да ће оно 'бити нсправно и објективно. 2) Да би се школска омладина отстрањена из школа изгнањем као национално непоуздана и ваншКолска омладина на исти начин обележена