Prosvetni glasnik
Говор минист.ра просвете и вера Велибора Јкжића
391
који су чланови Великог просветног већа Главног просветног савета. Оваквим саставом Главног просветног сан(ета обухваћен је целокупни народни живот, што ће омогућити Министарству просвете и вера да своју просвеуну политику заснује на стварним народним потребама. За разлику од ранијег састава, Главни просветни савет састоји се сад од Великог просветнаг већа и осам радних одбора: 1) Одбор за основно образовање, 2) Одбор за средње образовање, 3) Одбор за високо образовањ<е, 4) Одбор за стручно образовање, 5) Одбор за уметничко образо.вање, 6) Одбор за телесно образовање, 7) Одбор за народно проевећивање и 8) Одбор за верско образовање. Поред ових одбора могу се по потреби образовати и други одбори. Радом ових радних одбора руководи помоћник министра просвете и вера, п,од којим је и Генерални секретаријат Главног просветног савета формиран као посебно одељење Министарства просвете и вера, који као такав досад није постојао. Овим је створен инструменат који ће обезбеђивати сталност просветне политике. Важно је истаћи да се Велико просветно веће Главног просветног савета обавезно састаје најмање једанпут годишње и да његовим радом руководи лично министар просвете и вера. На овај начин министар је обавезан да пред једним стручним и позваним телом жолаже рачуна о своме раду. » ; Како Главни просветни савет из извесних разаога није могао одмах бити именован, то су у Генералном секретаријату Главног просветног савета и привременом Просветном одбору састављеном од стручњака, разрађена основна питања наше просветне и васпитнг реформе. Путем анкете прибављени су од свих министарстава, привредних институција, комора и окружних начелстава подаци и мишљења о том какво је стање у нашој просвети и какве су наше потребе. Питано је: у којим се струкама осећа вишак школованих снага, а у којима постоји мањак; за коју смо струку и које послове принуђени да доводимо-;, стручњаке са стране; за каквим се школама и курсевима осећа потреба и да ли постојеће школе дају повољне резултате; какве би измене и допуне требало извршити у школским програмима постојећих школа с обзиром на практичан рад оних који их; свршавају. Из добивених одговора видело се да се осећа недостаЉак школованих стручних снага у свима гранама привреде.