Prosvetni glasnik

Сугестијз у взспцтдњу детета

имдла бол". Једнз друга ми каже: „Нисам разумевала рвзломке, понављала сам реченицу за разумевање, и сад их разумем." физнолошки случајџви: 1) Реч је о девојци од 15 годича која гризе нокте већ 4 годнне. Лечио је један славан хипнитпзер. И његова лечење је учинило да је код девојке ишчезла једна упорна констннуцпја, алн је остало без дејстВа на грижење ноката, Прва сеанса 29 м#ја, затим сваких 15 дана. Од 12 јуна девојка није ни додирнула нокте. У следећих 15 дана учицила је само нокушај, ади ее брзо тргла. Од 14 јула (4. сеанса) успех потпун. 2) Дечко од 14 година. НоНно мокрење од детињства, просечно три пута недељно. После прве сеансе, мокрење свега једанпут у 15 дана. Реаудтат готово нелосредан. 3) Девојчица од 9 година, Анемична, јасне знаке нервозности, иемирни снови, срчани напади у форми грча, затвор. После првих 15 дана, нема више срчаних напада, столица савршено нормална, немирни снови престају. За следећих 15 дана поновили су се још који пут само немнрни снови. 4) Дечко од 8 година. Послат од стране лекара ради сугестивног лечења нервозног кашља (тик једњака), нериозност. Деч-ко јечи при спавању. Слаб апетит. Петог дана после пр®е сеансе: кашаљ престао. Сан бољи, једне ноћи одличан. Апетит добар. Дете је знатно мирније. У тежини добило 5С0 гр. 5) Девојчица од 7 година. Доведена од мајке по савету старијег брата који је аутосугестијом излечен од муцања. У 14. месецу дете је имало тифус. Отада је постала глува и моглв је изговорити само неартикулисане гласове, помоћу којих се, уз припомоћ гестова, разумевала са својима. Лекари нису давали никакву наду на оздрављење, и зато је било решено да се мала да у завод за глувонеме. Степен глувоће који је имала био је толики да је клавир, као што сама каже, чула преко ногу а не уха, дакле осећала је ногама трептаје патоса а не ухом ваздушне вибрације. Била је сем тога врло нервозна. Ово је један од најтежих и најзначајнијих случајева које је овај психолог икад сусрео. Требало је најпре научити језик детета да би му се могле давати сугестије. Срећом дете је било живе и врло напредне интелигенције. Чим је схватила да се иде