Rad prve konferencije izaslanika trgovačkih i trgovačko-zanatliskih omladina Kraljevine Srbije
68 административне ствари. Ја хоћу да поменем оне моралне. Може. се наставом утицати да ученици заволе школу. Понашањем лепим према њима, подесном методом предавања п занимљивим предавањима могу се ученици задобити, да боље приљежније и марљивије посећују школу. Даље, може се учинити код газда, да они буду попустљивији према својим млађима и пуштају их у школу, ако се, с друге стране, и млађи науче да буду према својим газдама радљивији, пажљивији и марљивији.
Наставници су врло важан Фактор. Мало ће бити наставника, који су спремни за ту струку; зато ће се морати удесити тако, да ве они, који желе бити наставници у тим школама, позову да прођу вроз један курс, у коме ће изучити оно, што треба трговини и трг. омладини, јер свака радња захтева нарочити начин рада.
Што се тиче времена, и то је тешке ствар.
Кад калфе и шегрти 6 дана раде, тешко је да се седмог дана не одморе. О тога је у многим вемљама заведено, негде добровољно, негде обавезно, да се једаншут или двапут недељно и радвим данима иде у школу: једашпут изјутра шре отварања радњи, а други пут увече, кад се радње затворе.
Дакле, треба прво удевити примамљиву, интересантну наставу; затим, спремити подесне наставнике; даље, утицати на газде и господаре, де добровољно пуштају ученике у школу и најзад, прилагодити време. Ове се то не може извести