Radno i socijalno pravo
постизање конкурентности у привреди и истовремено за развој професионалне каријере појединаца.
Партнери ће имати улогу независног заступника за заштиту права ученика и шегрта.
Подржава се већа отвореност образовних програма.
Школе морају остварени део курикулума ускладити са социјалним партнерима на регионалном нивоу и у струци како би се омогућило брже реаговање школе на потребе предузећа, околине и тржишта рада.
Задаци партнера за реализацију наведених циљева:
а) Влада ће:
- системским мерама омогућити дерегулацију и еластичност система професионалног образовања те подржати аутономност школа и њихово повезивање са социјалним партнерима на регионалном нивоу,
- _ изменама _ системског _ законодавства — подржати децентрализацију управљања система професионалног и стручног образовања уз пренос неких надлежности на регионални ниво,
- субвенционирањем цене оспособљавања стручних радника код послодавца за обављање образовне функције и обезбеђењем буџетских средстава за сопствено учешће при коришћењу средстава европских структуралних фондова, обезбедити услове за подршку образовне функције послодаваца,
- успоставити регионалне савете за развој људских ресурса,
- системским мерама поспешити увођење цертификацијског система,
- у области образовања одраслих побринути се за:
а) повећање основног нивоа знања и оспособљености до нивоа четворогодишњег школског образовања, побољшање квалификацијске структуре и смањење структурног нескалда на тржишту рада,
6) мере које ће подстицати распитивање о образовању код свих људи, првенствено код оних без основног знања или с неодговарајућим знањем,
ц) финансијске подстицаје за развој образовања одраслих.
6) послодавци ће:
- _ отварати места за учење и практично образовање шегрта, ученика и студената,
- оспособљавати своје стручне раднике за ментарство шегрта, ученика и студената,
114