Radno i socijalno pravo

постизање конкурентности у привреди и истовремено за развој професионалне каријере појединаца.

Партнери ће имати улогу независног заступника за заштиту права ученика и шегрта.

Подржава се већа отвореност образовних програма.

Школе морају остварени део курикулума ускладити са социјалним партнерима на регионалном нивоу и у струци како би се омогућило брже реаговање школе на потребе предузећа, околине и тржишта рада.

Задаци партнера за реализацију наведених циљева:

а) Влада ће:

- системским мерама омогућити дерегулацију и еластичност система професионалног образовања те подржати аутономност школа и њихово повезивање са социјалним партнерима на регионалном нивоу,

- _ изменама _ системског _ законодавства — подржати децентрализацију управљања система професионалног и стручног образовања уз пренос неких надлежности на регионални ниво,

- субвенционирањем цене оспособљавања стручних радника код послодавца за обављање образовне функције и обезбеђењем буџетских средстава за сопствено учешће при коришћењу средстава европских структуралних фондова, обезбедити услове за подршку образовне функције послодаваца,

- успоставити регионалне савете за развој људских ресурса,

- системским мерама поспешити увођење цертификацијског система,

- у области образовања одраслих побринути се за:

а) повећање основног нивоа знања и оспособљености до нивоа четворогодишњег школског образовања, побољшање квалификацијске структуре и смањење структурног нескалда на тржишту рада,

6) мере које ће подстицати распитивање о образовању код свих људи, првенствено код оних без основног знања или с неодговарајућим знањем,

ц) финансијске подстицаје за развој образовања одраслих.

6) послодавци ће:

- _ отварати места за учење и практично образовање шегрта, ученика и студената,

- оспособљавати своје стручне раднике за ментарство шегрта, ученика и студената,

114