Radno i socijalno pravo

- _ на регионалном нивоу учествовати с школама у одређивању отвореног дела курикулума,

- учествовати с надлежним министром при размештању образовних програма,

- учествовати при установљењу међупредузетничких центара за практично оспособљавање мајстора, пословођа, шегрта и студената,

- преко својих организација организовати проверавање практичног образовања шегрта и ђака,

- организовати завршне испите практичне оспсобољености шегрта и ученика у професионалном образовању,

- предлагати нове позивне (професионалне) стандарде,

- предлагати каталоге стандарда стручних знања и спремности за увођење цертификационог система.

ц) синдикати ће:

- подстицати стручне раднике да се оспособе за ментарство шегртима, ђацима и студентима,

- учествовати при заједничким проверама и практичном раду завршног испита шегрта и ђака у позивном образовању,

- подстицати стручне раднике да се оспособе за чланове комисија за проверу и потврђивање знања за добијање националних позивних квалификација,

- учествовати при провери и потврђивању националних позивних квалификација.

1.3. Социјални дијалог

Партнери су се сложили да је социјални дијалог основни услов за њихово заједничко и појединачно деловање, те да се само у условима мира могу постићи значајни циљеви. Због тога ће партнери у свакодневном деловању настојати да остваре такве међусобне односе који ће омогућити разрешење конфликтиних односа и напетости између учесника.

Партнери се слажу да је модел социјалног дијалога, који су развили последњих десет година, дао задовољавајуће резултате. Због тога постоји свест да је социјални дијалог механизам који се непрестано развија и допуњује, прилагођава новине односима који су последица промена у широј и ужој околини. Да би се успоставио механизам, који би се правовремено и примерено одазивао новим односима и служио својој намени, социјални партнери ће

115