Radno i socijalno pravo

социјалног осигурања, треба интензивно развијати и као грану права и као теоријску дисциплину. Координате за то су омеђене међународним документима и потребама наше праксе.

6. Порука социјалним партнерима (представницима запослених и послодаваца) али у држави, макар као координатору у обезбеђивању социјалног мира, за упостављање стварног социјалног дијалога и партнерства а не “супарничарства", као полазне и- здраве платформе за нормативну и сваку другу делатност. Што пре институционализовати форме трипартизма и социјалног дијалога, јер то води стабилизацији социјалног мира. У вези са аутономном нормативном делатношћу, омогућити пуну слободу социјалним партнерима да се опредељују за нивое преговарања који им највише одговарају и који су примерени постојећим приликама.

Поводом покренутих конкретних питања, треба актуелизирати тему заштите права запослених.

Прво, порука је, из разлога бржег и демократичнијег решавања спорова, као и превенирања великог броја судских спорова, институционализовати методе мирног решавања тих спорова.

У циљу професионалнијег судовања, размотрити могућности OCHHвања специј ализованих радних судова.

Друго, у области радних односа у државним органима, прописе новелирати из угла ефикаснијег, непристрасног и деполитизованог вршења одговарајућих државних функција.

Треће, у циљу квалитетнијег обезбеђивања услова за социјалну стабилност и мир, убрзати доношење прописа о појединим јавним предузећима (са државном својином), где има доста запослених који то заправо и нису, јер сваког дана могу бити проглашени вишком запослених.

8. У широкој области пензијског и инвалидског осигурања су извршене крупне промене у погледу начина остваривања права. Али, то је мање важно од потребе за променама у погледу финансирања тог осигурања. Порука је, промене у овој области треба даље вршити у духу комбинације три принципа: принцип обавезног осигурања по систему текућег финансирања - обезбедити минимум

690