Radno i socijalno pravo

Златибор 2006 Промене у радном и социјалном законодавству

принцип професионализације државне управе. У члану 62. наводи се да "државни службеник заснива радни однос, по правилу, на неодређено време", а у члану 126. одређују се "начини престанка радног односа". Такође у члану 63. наводе се таксативно случајеви у којима радни однос може да се заснује на одређено време и то без интерног или јавног конкурса изузев при пријему приправника. Када су у питању државни службеници, а не и намештеници, он има посебне а изузетно наглашене јавноправне елементе.

е) Будући да професионални развој будућих кадрова у управи подразумева стално стручно усавршавање, Закон посебну пажњу поклања и оцењивању запослених. На овај начин тежи се постизању 60ољих резултата у раду и стварају се услови за правилно одлучивање о напредовању запослених.

ж) О правима и дужностима државних службеника одлучује руководилац државног органа решењем, осим ако тим или другим законом није друкчије уређено. О правима и дужностима државног службеника који је истовремено руководилац државног органа одлучује Високи службенички савет, када га је на положај поставила Влада. При одлучивању о правима и дужностима примењује се закон којим је уређен општи управни поступак. Другостепени орган за одлучивање по жалбама државних службеника су жалбене комисије, а против одлуке жалбене комисије може се покренути управни спор. Постоје, зависно од врсте државног службеника о чијем се праву и дужности одлучује Жалбена комисија Владе (органи државне управе, служба Владе и Јавно правобранилаштво) и Жалбена комисија правосуђа (судови и јавна тужилаштва).

3) Постоји дужност државног службеника да поступа по налогу претпостављеног, изузев кад сматра да је налог супротан прописима, правилима струке или да његово извршење може да проузрокује штету, што саопштава претпостављеном. Међутим, налог који претпостављени понови у писменом облику дужан је да изврши и о томе писмено обавести руководиоца. Државни службеник дужан је да одбије извршење писменог или усменог налога ако би то представљало кривично дело и о томе писмено обавештава руководиоца, односно орган који надзире рад државног органа ако је налог издао руководилац (начело субординације).

45