Radno i socijalno pravo
Златибор 2006 Промене у радном и социјалном законодавству
повишице у складу са економским кретањима у држави. Дефинисана је и могућност плаћања по радном учинку у областима где је то изводљиво, где се тражи посебан ниво ефикасности и уједно и инвентивност.
Дисциплинске мере су прописане законом и предузимају се у случајевима кршења радних дужности. Поступак се води пред за то надлежним телом у органу, уз могућност улагања жалбе пред дисциплинским судом.
Државним службеницима није омогућено право на штрајк, али јесте могућност учешћа њихових представника у одлучивању које се тиче запошљавања, рада, социјалних услова итд. Државни органи су дужни да постигну споразум са синдикатом о остваривању основних права, као и социјалним и радним условима. Посебна пажња поклања се питању родне равноправности. Интересантно је напоменути да је у том смислу установљена обавеза да сваки државни орган, који има преко 200 запослених, мора имати службеника за питање равноправности мушкараца и жена, а свака нижа организациона јединица дужна је организовати посебне програме ради унапређења равноправности полова.
Савезни Закон о државним службеницима регулише и постојање Савезне персоналне комисије у саставу од седам редовних чланова и седам заменика. Комисија је независни орган чија је основна функција јединствено спровођење службеничких прописа.
6) Систем службеничких односа у Великој Британији
Државни службеници у Великој Британији су формално-правно у служби британске Круне, а де факто у функцији британске Владе. Бира их Комисија за државне службенике, али их поставља и именује премијер по налогу старешине државног органа или службе“. Чланове комисије поставља Круна на предлог Владе. Као и Централна Комисија за службенике САД, тако је и британска Комисија надлежна за давање инструкција и дефинисање технике и поступка испитивања кандидата, прати да ли се поштују услови у свим доменима радног односа службеника, арбитрира у споровима, планира кадровске потребе, расписује и спроводи поступак конкурса и обезбеђује непристрасност у раду.
9 Види mmupe: Davies M, Doing A, Public Service ethic in the UK, 1983. 50