Radno i socijalno pravo
Златибор 2006 Промене у радном и социјалном законодавству
Унапређивање у државној служби заснива се на критеријуму радних резултата. Могуће је унапређење на виши степен на истом каријерном нивоу, док се прелазак на виши каријерни ниво може извршити тек на основу даљег образовања и одговарајуће изборне процедуре.
Мобилност јавног службеника је фактор најрационалније употребе расположивих кадровских потенцијала, као и јачања и оспособљености државне службе да се прилагоди различитим потребама у датом времену.
Награђивање јавних службеника одређено је посебним законом.
У случају настанка индивидуалних и колективних радних спорова за њихово решавање надлежан је специјализовани радни и социјални суд.
УМЕСТО ЗАКЉУЧКА
Поред општег режима радних односа који се односи на све запослене, без обзира на организационе форме рада и својинске 06лике, у државним органима постоји посебан режим радних односа за лица запослена у тим органима, односно за државне службенике. Потреба постојања посебног уређивања радног односа државних службеника произлази из специфичног карактера делатности државе и специфичне природе посла коју службеник обавља. Тај специфични радни однос државних службеника појмовно се може посматрати као службенички однос који се базира на правном односу између државе и државног службеника.
Упоређивањем домаће позитивно-правне службеничке нормативе са решењима која тренутно постоје у свету можемо закључити да је наш систем службеничких односа почео тек да се развија и да тек предстоји његово целовито и потпуно усаглашавање са захтевима ефикасног, професионалног, непристрасног и деполитизованог вршења ове значајне друштвене функције. У том циљу постоји и ургентна потреба да се решења која постоје у овој области усагласе са решењима која важе у земљама европских интеграција. Ово представља основни предуслов за изградњу стабилних институција које ће бити засноване на међународно признатим стандардима, чиме се отвара пут интензивнијим реформама у свим областима друштва.
52