Ratnik

808

Но овде излази нам пред оии та истина, да се елемент нокретности и транспортабилитета са увеличањем дејства јако маркира и изражава се усталењем горњих граница терета, који се без велики тешкоћа даје транспортирати. Ово је горња грапица терета, за конштруктера топова пајрацијоналнија излазна тачка за определење крајње горње границе брзине при узетом калибру или горња граница кадибра при узетој почетној брзини. Даље може се лако замислити да при садашњим врло увеличаним захтевима односно балистичке способности топова, нађене горње границе саобразно практпчним потребаш далеко ће бити прекорачене. Задатак је конгитруктера да да тоиу користенем свију техничкит средстава, аоред одговарајуКег трансиортабилитета још и иотребне балистичке саособности и нами се чини да је идеа Колоколцова најугодније средство да се ово достигне. Нами се чини ,да ова нова конштрукција п ако је досада доста несавршена, опет засдужује пажње, штудпје. и усавршења, јер користп које би отуд произашле нпсу незнагне. Исто тако и у опим случајима, где се не захтева нарочито увећање дејства, него је потребан нарочито већи степен транспортабилитета, може се употребптп систем раставних цеви; јер често је потребно да какав сразмерно тежак топ брзо положај свој промене. Што се ово пре изврши то може топ раније своје дејство развитп , што се може на сваки начпн сматрати као тактички добитак. Пошто смо обратиди пажњу на употребљпвост овог новог припципа конштрукције, налазимо за нужно да још напред објавимо, да нетреба се предавати илузији.да ће се овим начином грдно увећатп дејство при још довољном транспортабилитету.