Ratnik

РАЗЛлЛИЧНОСТИ

Нутни паровоз (У етаззетоКотоуе) у рату Руско-турком, !

(СВРШЕТА.)

Осим овога један паровов предат је команданту трена на путу Фратеште-димница, где је радио на извлачењу воде од 27. Марта па до 2. Јула,

По свршеном послу на левој обали Дунава премештени су паровози у Рушчук ва пренос: зрна од стоваришта к опсадном парку, на растоЈању од 4 врсте (4'3 килом,) обичним путом, опсадних оруђа с принадлежаостима и осталог артилер. терета од опсадног парка на станицу за терете, за даљу одправку у Русију на растојању 2 врсте обичним путом ; свега од 2. Јула до 11. Октобра 1878. године, превежено је 200.000 пуда (3,272.000 вилогр.), а такође на растојању од 4 до 6 врста разног терета интендантског, пољских батерија и летући артилер, паркова дејствујуће армије, свега 40.365 пуда (660.371 килогр.)

На тај начин и ако друмски паровози нису радили колико треба због недостатка посла, опет за време бавлења при дејствујућој војсци од #8. Априла 1877. до 19. Новембра 1878. год. превезени су, по твр« ђењу званичних докумената на 558.070 пуда (9,131.025 килогр.) разног терета,

да определење суме, која је зарађена овим паровозима, треба. узети | у обзир, да је за местни превоз терета опсадне артилерије дејствујуће војске у димници, Ђурђеву, Парапану и ПШетрошану плаћало се од 40 до 50 пар. дин. од једног пуда (16:36 килогр.); но ако се узме у 06зир, да се паровозима вукло на већа растојања; онда за тачну оцену зараде треба рачунати најмање 50 пара динар. од једног пуда, што би уБупно изнело суму од 69.758 рубаља и 75 копјека у звечећој монети,

За превоз парне топовске шајке из Ђурђева у Петрошане потребно би било најмање 12 пари бивола ва време од три дана или 36 часова; рачунећи по 4 динара за сваки пар на 1 дан, требало би платити 144 динара или 36 рубаља у звечећој монети,

Два паровоза радили су као локомобиле на, путу Фратеште-Зимница, и то један 8 месеци а други два месеца, Рачунећи дневно по 10 рубаља (40 динара), као што се у месту плаћало, за локомобиле под најам узете, изашло би, да би требало платити 3000 рубаља (12.000 динара) за рад,

Укупни рад извршен путним паровозима износио би по томе 72.794 рубље и 75 копјека у звечећем новцу, што износи преобраћено

У Артилеријски журнал 1879.