Ratnik
128 РАТНИК
Биће потребно да се стално наглашава и објашњава, зашто је један поступак добар, а други рђав. Апелујући при овоме на разум (схватање), развија се моћ расуђивања и на рекруте се утиче не само да раде као што треба, већ и по својој иницијативи.
Пре свега, јединачном обуком треба учинити то, да се уочи: њена неминовна примена за борбу, пажња на старешине, заповести и на дисциплину, којом се спречава да се дата слобода не злоупотреби.
Ако се за време маневара констатују недостатциу овој настави, онда неће ништа сметати да се они допуне обуком на егзерциришту и у дворишту касарнском.
Настава на терену променљивом треба такође да се: ограничи на најпотребније ствари. Услед кратког времена за. извођење обуке задовољити се тиме, што ће се рекрутима и са добро припремљеним вежбањима јасно да истакне апсолутна. и што већа јасноћа за њихов рад за сличне случајене, те да ови могу радити сами.
Теорна настава треба такође да послужи за васпитање војника. Она треба да се ограничи на најнужније, да се изводи са пуно воље и живости, а да се не изметне у просту игру: на постављање питања и тражење одговора. Ту је прилика, где командант једне јединице или један инструктор може говорити. срцу војничком.
Све старешине имају да употребе све своје силе, ради сузбијања и угушивања сумњивих и ниских осећаја наших. младих војника.
Мајмунисање (се појзеле) и суптилности су отров у извођењу наставе рекрута код једне милицијске војске. Ове радње имају само једини и неминовни циљ да компромитују јасноћу и простоту као и одлучност у раду. Да би се избегла ова опасност, наша су правила због тога упрошћена.
Васпитање младих рекрута пада у дужност младим старешинама у приликамау којима се они налазе; овај се задатак изводи скоро онако како се то може да пожели. Они треба за време рекрутске обуке да допуне своју спрему као наставници и команданти и да постану у исто време учитељи (наставници) и васпитачи.
Лични односи између инструктора и официра трупних утичу на резултат њиховог заједничког рада; они треба да. су засновани на узајамном поштовању и цењењу.
Утицај инструктора на старешински кадар, који им је поверен, регулише се према индивидуалности њиховој, према. ономе шта они знају (спреми) и способностима.
Још у почетку наставе треба дати официрима самосталност у раду, а која им припада према њиховом положају. Под